تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

November 26, 2021
12:28 جمعه، 5ام آذرماه 1400
کد خبر: 130778

رشد 39 درصدی بازار عینک های هوشمند

 
با رشد و تقاضای بازار عینک های هوشمند، انتظار می رود در سال های آینده این فناوری با رشد تولید و تقاضا روبرو شود.
 
 به نقل از cnbc، عینک های هوشمند آینده را به شکلی دیگر در برابر چشمان بشر پدیدار خواهند کرد. عینک هایی که افراد هم می توانند با آنها فیلم تماشا کنند، مسیر خود را پیدا کنند، اعلان های گوشی خود را مشاهده کرده و خلاصه بسیاری از کارهای خود را بدون استفاده از وسیله دیگری، تنها با استفاده از همین عینک ها انجام دهند.
 
در حالی که تاکنون نمونه هایی از این عینک های هوشمند روانه بازار شده، انواع دیگری از عینک ها هم قرار است به زودی از سوی کمپانی های فیسبوک، اسنپ، آمازون، مایکروسافت، اپل و دیگر غول های فناوری به بازار بیاید که در کنار گوشی های هوشمند جایگاه خود را برای کاربران پیدا خواهد کرد. 
طبق مطالعات بازار عینک های هوشمند، انتظار می رود تقاضا و سهم بازار جهانی فناوری عینک هوشمند از 5847 میلیون دلار در سال 2018 به 124 میلیون دلار در سال 2027 افزایش یابد که با 07/39 درصد رشد سالیانه روبرو خواهد بود. 
 
عینک های هوشمند گوگل، هولولنز مایکروسافت، Spectacles اسنپ و به تازگی عینک ری بن فیسبوک با وجود تمام مزیت هایشان، کم و کاستی هایی هم دارند. به گزارش سیناپرس، استفاده از بسیاری از این عینک های هوشمند مانند هولولنز به دلیل بزرگ بودن، دشوار است و همه جا نمی توان از آنها استفاده کرد.
 
هر چیزی را با عینک های فیسبوک نمی توان نمایش داد یا بعضی از آنها مانند عینک اسنپ، هولولنز و عینک گوکل احمقانه به نظر می رسند.  غول های فناوری دنیا به عینک های هوشمندی نیاز دارند که ظاهری عادی داشته باشند تا موفقیت واقعی پیدا کنند. بنابراین، آنها به دنبال طراحی ساختاری کوچک هستند که قرار است طی یکی دو سال آینده ساخته شوند. 
 
کمپانی فناوری Avegant سازنده عینک های هوشمند نیست اما یک جفت نمونه اولیه را اوایل پاییز تولید کرد که از قابلیت موتور نوری LED واقعیت افزوده در آن استفاده شده است.به گزارش سیناپرس، تاکنون کمپانی های مختلفی اقدام به ساخت عینک های هوشمند کرده اند اما هر کدام از شیوه متفاوتی استفاده کرده اند. 
 
هولولنزهای 3500 دلاری و Magic Leap 1 حدود 2300 دلاری مایکروسافت پیشرفته ترین عینک های هوشمند دنیا هستند که با توجه به ظاهر بزرگی که دارند، بیشترین شباهت را به عینک های معمولی دارند. 
 
آمازون فریم های 250 دلاری Echo را ارائه کرده است اما تنها به کاربر امکان گفتگو با دستیار صوتی Alexa را می دهد و از طریق عدسی های آن امکان مشاهده هیچ واقعیت افزوده ای وجود ندارد.
 
عینک های «ری بن» 299 دلاری فیسبوک از قابلیت ثبت عکس و ویدئو برخوردارند. به گزارش سیناپرس، آخرین نسخه از عینک های Spectacles اسنپ از برخی جنبه ها قادر به ارائه تصاویر واقعیت افزوده است اما خیلی مد روز نیست و تنها برای خالقان شبکه های اجتماعی قابل دسترسی است. 
گوگل پس از این که به دلیل نگرانی های مربوط به حفظ حریم خصوصی توسط عموم نادیده گرفته شد، عینک هوشمند 999 دلاری خود را برای کاربران سازمانی خود تغییراتی داد. گفته می شود اپل هم روی عینک هوشمند خود کار می کند اما هنوز اطلاعاتی از زمان رونمایی از آن اعلام نشده است. 
 
کمپانی Avegant تصور می کند راه حلی وجود دارد که به کمپانی ها کمک می کند محصولی بسازند که مردم عادی هم بتوانند آن را خریداری کنند. استفاده از موتور سبک تر برای عینک های هوشمند که وزن آن را کم تر کرده و در لولای عینک جاسازی شود. به گزارش سیناپرس، کاهش ابعاد این موتورها به تولید عینک های هوشمندی با ظاهر عینک های معمولی کمک می کند. اما در عین حال، قابلیت های بصری جذابی در این عینک ها به کار رفته که آن را از دیگر عینک ها متفاوت می کند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.