اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 27, 2021
15:09 شنبه، 6ام آذرماه 1400
کد خبر: 130810

استانداری قم از ایجاد ارتش سایبری خبر داد؛ استفاده از دانش‌آموزان در جنگ نرم پس از بازگشایی مدارس

 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم از راه‌اندازی لشکر فرهنگی سایبری دانش‌آموزی برای مقابله با تهدیدات دشمنان در فضای مجازی خبر داد. او معتقد است برای مقابله با جنگ نرم، باید همان رویکرد دوران دفاع مقدس را به کار گرفت. شاید بتوان گفت بخشی از بودجه ۲۰۰ میلیارد تومانی بخش سایبری سازمان تبلیغات اسلامی که ابتدای امسال با واکنش‌های زیادی همراه شد در این مسیر استفاده شود، هرچند اختصاص بخشی از این بودجه برای ایجاد لشکر سایبری دانش آموزی هنوز توسط هیچ مقام رسمی تایید نشده است.
 
«احمد حاجی‌زاده» در گفتگو با ایرنا به جنگ نرم علیه ایران اشاره کرده و گفته که: «امروز دشمنان با یاس و ناامیدی از فشارهای نظامی، جنگ نرم سختی را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به راه انداخته‌اند و مهمترین ابزار و سلاح آن‌ها، فضای مجازی است.»
 
معاون سیاسی امنیتی استانداری قم با بیان اینکه برای مقابله با جنگ نرم دشمنان، باید همان رویکردها و سازماندهی جنگ سخت و دوران دفاع مقدس به کار گرفته شود، اظهار داشت: «لشکر حضرت قاسم در قالب گردان‌ها و گروهان‌های آموزش دیده دانش‌آموزی در قم تشکیل می شود.»
 
 
او از انجام برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های لازم برای تحقق این هدف خبر داد و گفت: «مربیان و متخصصان فضای مجازی، دانش‌آموزان جوان و نوجوان قمی را به خوبی آموزش می‌دهند تا بتوانند به تبلیغ آموزه‌های دینی و انقلابی پرداخته و با توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان در جنگ نرم مقابله کنند.»
 
به گفته حاجی‌زاده همراه با بازگشایی مدارس، این طرح اجرایی خواهد شد. او ابراز امیدواری کرد بتوانند با اجرای درست و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن، این طرح را به عنوان الگو در سراسر کشور مطرح کرده و گسترش دهند.
 
بحث راه‌اندازی لشکر سایبری موضوعی است که سال‌های اخیر در فضای مجازی مطرح شده اما هیچگاه مورد تایید رسمی مسئولان قرار نگرفته بود. آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات در گفتگو با دیجیاتو نسبت به وجود ارتش‌های سایبری ابراز بی‌اطلاعی کرده بود
 
همچنین ابتدای امسال تغییرات در بودجه ۱۴۰۰ و تعیین بودجه ۱۷۰۰ میلیارد تومانی برای فعالیت‌های فضای مجازی از جمله فعالان فضای مجازی صدا و سیما و بخش سایبری سازمان تبلیغات اسلامی با واکنش‌های بسیاری همراه شده بود. به نظر می‌رسد بخشی از این بودجه‌ها در راستای تعلیم لشکر دانش‌آموزی فوق‌الذکر استفاده خواهد شد. قشر کودک و نوجوانی که بارها نسبت به حضور آن‌ها در فضای مجازی ابراز نگرانی شده بود و مرکز ملی فضای مجازی نیز به تازگی کلیات صیانت از کودکان و نوجوانان را تایید کرده بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.