سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

November 29, 2021
14:26 دوشنبه، 8ام آذرماه 1400
کد خبر: 130873

ویندوز دیفندر در جمع بهترین آنتی ویروس‌های ویندوز ۱۰ و ۱۱ قرار گرفت

 
ویندوز دیفندر که به‌صورت پیش‌فرض روی ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ ارائه می‌شود، به عنوان یکی از بهترین آنتی ویروس‌های اکتبر ۲۰۲۱ شناخته شده است. موسسه مستقل بررسی امنیت AV-TEST می‌گوید این برنامه در سه شاخه محافظت، عملکرد و قابلیت استفاده امتیاز کامل را دریافت کرده است.
 
موسسه آلمانی AV-TEST در جدیدترین گزارش خود ۲۱ برنامه امنیتی از شرکت‌های مختلف از جمله ویندوز دیفندر، آویرا، مک آفی، Avast و AVG را در برابر تهدیدات امنیتی مختلف مورد بررسی قرار داده است. این تهدیدات امنیتی شامل بدافزارهای روز صفر، ایمیل‌های آلوده و غیره بوده است.
 
موسسه AV-TEST در گزارش اکتبر ۲۰۲۱ می‌گوید: «ما همیشه از جدیدترین نسخه نرم‌افزارها برای آزمایش استفاده کرده‌ایم. برنامه‌ها امکان آپدیت خودکار داشتند و می‌توانستند از سرویس‌های ابری خود بهره بگیرند.» در پایان آزمایش‌های سخت این موسسه، ویندوز دیفندر توانست امتیاز کامل را از همه آزمون‌ها دریافت کند. البته محصولات دیگری مثل مک آفی و آواست هم امتیاز کامل گرفتند ولی دسترسی به ویندوز دیفندر به عنوان یک راهکار پیش‌فرض و رایگان بسیار راحت‌تر است.
 
 
در مطالعات حاضر هر آنتی ویروس می‌تواند در سه شاخه محافظت، عملکرد و قابلیت استفاده ۶ امتیاز دریافت کند. همان طور که در تصویر بالا می‌بینید، ویندوز دیفندر ۱۸ امتیاز کامل گرفته است. از این رو، این موسسه ویندوز دیفندر را به عنوان یکی از بهترین راهکارهای دفاعی در ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ معرفی کرده است.
 
مایکروسافت برای بهبود راهکارهای امنیت فراپلتفرمی خود ظاهرا در حال کار روی هاب امنیتی جدیدی است که اپلیکیشن آن فعلا Microsoft Defender Preview نام دارد. این اپلیکیشن به کاربر اجازه می‌دهد ویندوز ۱۱، مک و پلتفرم‌های موبایل (اندروید و iOS) را تحت نظر قرار دهد. همچنین از طریق این برنامه می‌توانید عملکرد آنتی ویروس، فیشینگ و سرقت گذرواژه در دستگاه‌های دسکتاپ و موبایل را بررسی کنید.
 
بر اساس گزارش‌ها Microsoft Defender Preview فعلا با اسم رمز Gibraltar در دست توسعه قرار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.