تلفن همراه

گوشی

November 29, 2021
14:50 دوشنبه، 8ام آذرماه 1400
کد خبر: 130874

اولین گوشی تاشوی اوپو ممکن است با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی معرفی شود

 
 اوپو یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین سازندگان گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و سال‌ها قبل گوشی‌های سری N این شرکت به دلیل ارائه‌ی راهکارهای خلاقانه سروصدای زیادی راه می‌انداختند. به‌عنوان مثال می‌توانیم به اوپو N3 اشاره کنیم که با دوربین اصلی چرخان معرفی شد و این مشخصه به کاربران اجازه می‌داد با دوربین اصلی عکس‌های سلفی ثبت کنند. اما اوپو سال‌هاست که این خانواده را رها کرده ولی بر اساس یک گزارش جدید، اولین گوشی تاشوی اوپو عضو جدید همین خانواده خواهد بود.
 
یکی از مشهورترین افشاگران چینی اعلام کرده که اوپو برای اولین گوشی تاشوی خود نام Find N را انتخاب کرده است. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، مهم‌ترین پرچم‌داران این شرکت عضو خانواده‌ی Find هستند و با توجه به اینکه این گوشی تاشو می‌تواند با دوربین اصلی هم عکس‌های سلفی ثبت کند، پسوند N هم به آن اضافه شده است. به نظر می‌رسد سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 سونی به‌عنوان دوربین اصلی این گوشی انجام وظیفه خواهد کرد.
 
از طرف دیگر، گفته می‌شود این گوشی مانند شیائومی می ۱۱ اولترا از یک نمایشگر ثانویه‌ی بسیار کوچک هم بهره می‌برد که گویا برای ثبت عکس سلفی توسط دوربین اصلی استفاده می‌شود. مدتی قبل اعلام شد که اوپو در حال آماده‌سازی یک گوشی تاشو با اسم مستعار «طاووس» است ولی مشخص نیست که آیا این شرکت مشغول توسعه‌ی یک گوشی تاشو است یا اینکه به طور هم‌زمان ۲ گوشی تاشو را در دست ساخت دارد.
 
این احتمال وجود دارد که یکی از این گوشی‌ها با طراحی مشابه گلکسی زد فولد ۳ راهی بازار شود و دیگری به‌عنوان رقیب زد فلیپ ۳ به دست کاربران برسد. در هر صورت گفته می‌شود سخت‌افزار Find N به طور کامل آماده شده و اوپو در حال نهایی کردن جزئیات رابط کاربری آن است. بنابراین به نظر می‌رسد سامسونگ در زمینه‌ی گوشی‌های تاشو به زودی با یک رقیب قدرتمند روبه‌رو خواهد شد.
 
طی چند سال گذشته تعداد اندکی از شرکت‌ها وارد بازار گوشی‌های تاشو شده‌اند ولی سامسونگ تنها شرکتی است که توانسته این نوع گوشی‌ها را به طور گسترده راهی بازارهای مختلف کند. از طرف دیگر جدیدترین گوشی‌های تاشوی سامسونگ در برخی بازارها با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شده‌اند و به همین خاطر اکثریت این بازار در دست این شرکت قرار دارد.
 
با این حال هنوز نمی‌توانیم قیمت بالای گوشی‌های تاشو را کتمان کنیم و تا زمانی که این گوشی‌ها با قیمت مناسبی راهی بازار نشوند، نباید انتظار فراگیری آن‌ها را داشته باشیم. از دیگر مشکلات این نوع گوشی‌ها باید به بحث چین‌خوردگی نمایشگر اشاره کنیم زیرا نمایشگرهای تاشو در نهایت باید از یک ناحیه باز و بسته شوند و در نتیجه در همان ناحیه چین‌خوردگی پدید می‌آید. غلبه بر این چالش کار راحتی نیست و باید ببینیم شرکت‌های مختلف چه راهکارهایی برای این موضوع ارائه می‌کنند.
 
باید خاطرنشان کنیم گوشی‌های تاشو از چندین قطعه‌ی متحرک بهره می‌برند و در نتیجه نفوذ گرد و غبار به داخل بدنه‌ی آن‌ها مشکلات مهمی را ایجاد می‌کند. سامسونگ در این زمینه اقدامات مختلفی را انجام داده ولی در نهایت کاربران باید با دقت زیادی از این گوشی‌های تاشو استفاده کنند تا با مشکلی روبه‌رو نشوند.
 
همچنین با توجه به اینکه شمار این نوع گوشی‌ها همچنان بسیار پایین است، فقط تعداد محدودی از اپلیکیشن‌ها از مزایای گوشی‌های تاشو استفاده می‌کنند. معمولا خود شرکت‌های سازنده در تلاش هستند رابط کاربری را تا حد ممکن برای این گوشی‌ها بهینه‌سازی کنند ولی در نهایت خود توسعه‌دهندگان هم باید به این نوع گوشی‌ها توجه نشان بدهند تا کاربران انگیزه‌ی بیشتری برای خرید گوشی‌های تاشو پیدا کنند.
 
در کنار سامسونگ که گوشی‌های تاشو را راهی بازارهای جهانی کرده، شرکت‌هایی مانند شیائومی، موتورولا و هواوی وارد این حوزه شده‌اند ولی هیچکدام نتوانسته‌اند توجه کاربران زیادی را جلب کنند. باید ببینیم اوپو که به ارائه‌ی نوآوری‌های مختلف علاقه‌ی زیادی دارد، آیا می‌تواند در این حوزه در برابر سامسونگ عرض اندام کند یا نه.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.