اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

November 30, 2021
12:14 سه شنبه، 9ام آذرماه 1400
کد خبر: 130899

انتقاد نماینده ایرانشهر از آنتن‌دهی اینترنت در سیستان و بلوچستان

 
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس می‌گوید که دانش‌آموزان در سیستان و بلوچستان برای شرکت در کلاس مجازی یا در امتحانش در فصل سرما و گرما به مرتفع‌ترین نقطه استان می‌رود تا شاید بتواند به اینترنت و آنتن برسد.
 
 عبدالناصر درخشان در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: با همه تلاش‌ها، مشکلات مردم بی‌شمار و رو به فزونی است. آمده بودیم که مرهم درد رنج دیدگان باشیم. ما با شعار مجلس انقلابی روی کار آمدیم مگر نه این است که انقلابیون در همه جوامع فریاد مظلومان جهان بوده‌اند. امروز چگونه است که مجلس انقلابی نه تنها بر اساس محور انقلابی‌گری و نه بر اساس فنگاه عقلایی مظلومین و محرومین کشور را می‌بیند.
 
نماینده مردم ایرانشهر نسبت وضعیت کودکان کار ابراز نگرانی کرد و گفت: چگونه در پشت چراغ‌های قرمز از کنار کودکان کار می‌گذریم؟ ما خود را انقلابی می‌دانیم و این در حالی است که کودکان سیستان و بلوچستان حتی شرایط کودک کار شدن را هم ندارند. دانش‌آموز هم‌وطن ما برای پای برهنه‌اش نه کفشی برای پوشیدن و نه لباسی برای تنش دارد.
 
این عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان با اشاره به مشکلات راه در روستاهای استان گفت: شهروندان این خطه هنوز که هنوز است ظرف آب شربشان را از چشمه آب بی‌کیفیت بر سرشان می‌گذارند.
 
دانش‌آموز در بلوچستان برای شرکت در کلاس مجازی به مرتفع‌ترین نقطه استان می‌روند
 
وی در خصوص مشکلات دانش‌آموزان سیستان و بلوچستانی گفت: دانش‌آموز در بلوچستان برای شرکت در کلاس مجازی یا شرکت در امتحانش در فصل سرما و گرما باید در مرتفع‌ترین جای استان قرار بگیرد شاید بتواند به اینترنت و آنتن برسد. آمده بودیم حرکت کشور را به سمت رشد و توسعه سوق دهیم یعنی ریل‌گذاری کنیم. مشکلات اقتصادی هر روز بیشتر و مردم هر روز در تنگنای بزرگ‌تری قرار می‌گیرند.
 
درخشان خطاب به رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت گفت: با توج به قول‌هایی که به مردم داده بودید، تدبیری خلاقانه برای برون رفت از مشکلات کنید. در این کشور پهناور، متمدن و اسلامی در بلوچستان مکان‌هایی وجود دارد که دور از ذهن انسان امروزی است. کودکانی وجود دارند که کودکی نکردند و امکانات راه و مسکن به دور از انتظارشان است.
 
مخالف صریح با طرح تقسیم استان سیستان و بلوچستان
 
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از طرح تقسیم استان سیستان و بلوچستان انتقاد کرد و گفت: متأسفانه این موضوع موجی از نگرانی میان نخبگان استانم ایجاد کرده است. علتش هم نبود کار کارشناسی دقیق و عدم لحاظ پیوست‌های اجتماعی، فرهنگی و قومی است. مردم بلوچستان در محرومیت از شاخص‌های توسعه‌ای، رکوردار هستند. تنها دلخوشی آنها نام سرزمینشان است. این دلخوشی را از آنها نگیرید.
 
درخشان خطاب به تیم مذاکره کننده گفت: در برهه‌ای قرار دارید که امید با عزت و شرافت سفیر مردم ایران باشید. راهی درست انتخاب کنید که به غرور ملت خدشه دار نشود.
 
زمین‌های ملی شده سیستان و بلوچستان را به صاحبان اصلی برگردانید
 
وی خطاب به سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی گفت: زمانی که ریاست کمیسیون کشاورزی را بر عهده داشتید در سفرتان به استان متوجه شدید که ۹۵ درصد سرزمین‌ها ملی هستند. زمین‌های آباء و اجدادی مردم ملی شده‌اند. لطفا زمین‌ها را صاحبان اصلی‌شان بازگردانید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.