اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

November 30, 2021
16:33 سه شنبه، 9ام آذرماه 1400
کد خبر: 130912

برای رشد سرمایه‌گذاری باید به سمت ساختارهای متصل به فناوری گام برداریم

 
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه برای رشد سرمایه‌گذاری و افزایش حجم اقتصاد باید سازوکارهای سنتی را کنار بگذاریم، تأکید کرد: برای رشد سرمایه‌گذاری، به سمت ساختارهای متصل به فناوری و نوآوری گام برداریم.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ستار هاشمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح هشتمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و سیزدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور (kishINVEX2021) با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در کنار نوآوری و آینده‌نگری معنی پیدا می‌کند گفت: نوآوری با سرمایه‌گذاری هماهنگ و هم آهنگ است و رشد اقتصادی از مبانی اصلی در حوزه سرمایه‌گذاری است.
وی افزود: متاسفانه بی عدالتی در سیر تحولات فناوری باعث نابرابری اقتصادی در جهان شده است. بسیاری از کشورها حجم اقتصادشان را گسترش داده و از سایرین پیشی گرفته‌اند و کشورهایی که به این امر نپرداخته‌اند دچار عقب‌ماندگی شده‌اند؛ بنابراین باید سازوکارهای سنتی را کنار بگذاریم و برای رشد سرمایه‌گذاری، به سمت ساختارهای متصل به فناوری و نوآوری گام برداریم.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات تأکید کرد: امروزه نقش تحول دیجیتال در رشد اقتصادی کشورها به کمک بهره‌وری نیروی کار و سرمایه به‌عنوان دو عامل تأثیرگذار، یک واقعیت و یک ضرورت انکارناپذیر است.
هاشمی در ادامه افزود: به استناد آمار و پیش‌بینی‌های انجام‌شده، سهم اقتصاد دیجیتال از اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۵ حدود ۲۳ تریلیون دلار خواهد بود. ما باید دریابیم که در کجای این جهان ایستاده‌ایم و سهم ما از این افزایش به چه میزان است.
وی با اشاره به مهم‌ترین مؤلفه‌های شکل‌گیری تحول در اقتصاد دیجیتال گفت: یکی از مؤلفه‌ها نسل پنجم تلفن همراه است که قابلیت‌های ارزشمند آن پس از تهران، مشهد و شیراز، با همکاری و همراهی اپراتورها و مدیران منطقه آزاد کیش، هم‌اکنون در این جزیره نیز در دسترس است.
هاشمی ادامه داد: مؤلفه دیگر اینترنت اشیا است که در کشور ما نیز ظرفیت و بسترهای بسیار مناسبی برای آن وجود دارد ولی ازنظر حقوقی باید به‌طورجدی به آن پرداخته شود.
معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات تصریح کرد: مؤلفه بسیار مهم دیگر هوش مصنوعی است که اقدامات قابل‌توجهی در این زمینه در کشور صورت پذیرفته است.
وی تأکید کرد: شهر هوشمند که موجب بهبود کیفیت زندگی مردم شده و توسعه آن می‌تواند به توسعه پایدار و رونق تولید کمک شایانی نماید، شاخص مهم دیگری در تحول اقتصاد دیجیتال است. نکته حائز اهمیت این است که ارتقای امنیت و حریم خصوصی افراد از موارد بسیار مهم در حوزه فناوری است که در پروسه رشد اقتصادی نباید از آن غفلت شود.
سعید محمد، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر امور مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، در ادامه مراسم افتتاحیه با اشاره به سخنان ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات درباره تحول دیجیتال و سرمایه‌گذاری، از مدیرعامل و مسئولین منطقه آزاد کیش خواست که در آینده، همکاری گسترده‌تری با معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات برای توسعه اقتصاد دیجیتال داشته باشند.
رویداد کیش اینوکس به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای اقتصادی کشور و در طول سال‌های برگزاری با حمایت و مشارکت گسترده وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها و فعالان اقتصادی بخش دولتی و خصوصی در بخش‌های پیشرو اقتصادی کشور و نیز با حضور نخبگان اقتصادی و مشارکت‌کنندگان داخلی و خارجی به محلی جهت ارائه تصویری کامل از قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و شرایط کلان اقتصادی کشور، تقارن و تبادل اطلاعات فعالان اقتصادی و ایجاد زمینه‌های تحول در مسیر توسعه اقتصادی کشور تبدیل‌شده است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.