تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 1, 2021
11:52 چهارشنبه، 10ام آذرماه 1400
کد خبر: 130932

ایلان ماسک با معرفی سوت ۵۰ دلاری تسلا، اپل را به سخره گرفت

 
مدیرعامل تسلا امروز از فروش یک سوت ۵۰ دلاری به نام Cyberwhistle خبر داد. او این محصول را با پارچه نظافت ۲۰ دلاری اپل مقایسه کرد و البته به‌صورت ضمنی طعنه‌ای هم به سوت‌زنان این شرکت زد. سوت Cyberwhistle با الهام از Cybertruck ساخته شده است.
 
ایلان ماسک با انتشار پستی در صفحه توییتر خود از کاربران دعوت کرد که با خرید Cyberwhistle در سوت تسلا بدمند. در توضیحات این محصول در وب‌سایت تسلا آمده است: «Cyberwhistle که با الهام از Cybertruck ساخته شده و موجودی محدودی دارد، یک محصول کلکسیونی است که از فولاد ضدزنگ طبی با پوشش صیقلی ساخته شده است.»
 
ماسک در توییت دیگری خطاب به کاربران نوشت: «پول خود را روی پارچه مسخره اپل هدر ندهید، سوت ما را بخرید!» این محصول در حال حاضر با پایان موجودی روبرو شده اما نکته جالب این است که کاربران می‌توانستند با سرویس اپل Pay آن را خریداری کنند. به‌علاوه، مشخص نیست که Cyberwhistle چه زمانی به دست خریداران خواهد رسید. شاید این محصول زودتر از خود سایبرتراک روانه بازار شود. سایبرتراک در سال ۲۰۱۹ معرفی شد ولی هنوز عرضه عمومی نشده است.
 
سوت تسلا در گروه محصولات سبک زندگی این شرکت قرار گرفته و به جمع محصولاتی مثل تُنگ ۱۵۰ دلاری، ماگ ۳۰ دلاری و چند کالای دیگر ملحق شده است. این اولین باری نیست که ماسک اپل را مسخره می‌کند. او قبلا در پرونده اپیک گیمز به کوپرتینویی‌ها حمله و از کمیسیون ۳۰ درصدی آن‌ها در اپ استور انتقاد کرده بود.
 
کنایه ایلان ماسک به سوت‌زنان در شرایطی اتفاق می‌افتد که ماه گذشته یکی از کارمندان زن کارخانه تسلا در «فرمانت» کالیفرنیا به خاطر آزارهای جنسی و شرایط کابوس‌وار محیط کار از این شرکت شکایت کرد. «جسیکا بارازا» که در شیفت‌های شبانه مشغول به کار در تسلا بود، می‌گفت تقریبا هر شب با آزارهای کلامی و فیزیکی کارمندان مواجه بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.