تلفن همراه

گوشی

December 2, 2021
14:42 پنجشنبه، 11ام آذرماه 1400
کد خبر: 130974

سامسونگ ۹۳ درصد از سهم بازار جهانی گوشی‌های تاشو را در اختیار دارد

 
به گزارش آٰژانس نظارتی DSCC، حدود ۹۳ درصد از گوشی‌های تاشوی عرضه شده در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ متعلق به برند سامسونگ و ۶ درصد نیز در تصاحب هواوی است.
 
در ابتدای ورود گوشی‌های تاشو به بازار موبایل با توجه به حساسیت بالا و قیمت بالای این گوشی‌ها، تردیدهایی در مورد موفق شدن آن‌ها وجود داشت و وجود مشکلات قابل‌توجه در نخستین نسل گلکسی زد فولد سامسونگ، نیز باعث تشدید این تردیدها به میزان قابل‌توجهی شد.
 
اما در حال حاضر گوشی‌های تاشو موفقیت بسیار خوبی در بازار به دست آورده‌اند و موفقیت آن‌ها فراتر از حد انتظار بوده است. طبق گزارش آٰژانس نظارتی DSCC میزان فروش گوشی‌های تاشو در سه‌ماهه سوم سال میلادی جاری در هر ماه نسبت به ماه گذشته ۲۱۵ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸۰ درصد رشد داشته است.
 
 
ستون آبی رنگ مربوط به میزان تولید پنل نمایشگرهای تاشو، ستون نارنجی‌رنگ مربوط به میزان تولید گوشی‌‌‌های تاشو است و ستون خاکستری رنگ هم میزان عرضه گوشی‌های تاشو را نشان می‌دهد. در محور عمودی نمودار تعداد پنل‌ها و گوشی‌های تولیدشده و عرضه‌شده با واحد میلیون نمایش داده شده است.
همان‌طور که گفتیم بخش بسیار زیادی از گوشی‌های تاشوی فروخته‌شده در بازار جهانی، گوشی‌های سامسونگ هستند و دلیل بالا نبودن میزان فروش گوشی‌های هواوی، اعمال تحریم‌های تجاری علیه این شرکت از سوی آمریکا است که باعث شده فروش گوشی‌های آن به بازار چین محدود شود.
 
طبق پیش‌بینی DSCC احتمالاً در سه‌ماهه پایانی سال میلادی جاری، فروش گوشی‌های تاشوی از ۲.۶ میلیون دستگاه به ۴ میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت. در ضمن این شرکت پیش‌بینی کرده در سال آینده ۲۰ میلیون گوشی تاشو به‌ فروش برسد. اگرچه انتظار می‌رود در سال میلادی جاری کمتر از ۱۰ میلیون دستگاه گوشی تاشو به فروش برسد.
 
 
میزان عرضه گوشی‌های تاشو در سه‌ماهه‌های مختلف سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ (Q نشان‌دهنده سه‌ماه‌های مختلف است)
محبوب‌ترین گوشی‌ تاشوی فروخته‌شده در بازار گلکسی زد فیلیپ ۳ سامسونگ است و پس از آن گوشی‌های گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۵G در رده‌های بعدی هستند. نسخه‌های ۴G و ۵G گوشی میت ایکس ۴ (Mate X4) در رده چهارم یا پنجم قرار گرفته‌اند.
 
 
 
مدل‌ها و برندهای گوشی‌های تاشوی فروخته‌شده در سه‌ماهه سوم و چهارم سال ۲۰۲۱
لازم به ذکر است شایعات حاکی از آن هستند که هواوی در حال کار کردن روی گوشی‌ تاشوی میت فلیپ است؛ بنابراین احتمالا طراحی آن‌ مانند گوشی‌های گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ و ریزر ۵G موتورولا است و کاربران این گوشی می‌توانند نمایشگر آن را به‌صورت ۹۰ درجه خم کنند و آن را مانند کامپیوترهای دسکتاپ روی سطوح مختلف قرار دهند.
 
انتظار می‌رود این گوشی‌ هواوی در یک ماه آینده رونمایی شود؛ اما هنوز نمی‌توانیم در مورد این موضوع با قاطعیت سخن بگوییم. این گوشی‌ هواوی نسبت به سایر گوشی‌های تاشوی این برند ارزان‌تر است و احتمالاً پس از عرضه آن، سهم بیشتری از بازار گوشی‌های تاشو نصیب هواوی می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.