سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 5, 2021
11:44 یکشنبه، 14ام آذرماه 1400
کد خبر: 131028

هواوی احتمالا از لپ‌تاپ جدیدی با تراشه کرین 9006C رونمایی خواهد کرد

 
یکی از منابع موثق حوزه فناوری فاش کرده که هواوی در حال کار روی لپ‌تاپ جدید Qingyun L420 برای شرکت‌ها است که از پردازنده کرین ۹۰۰۶C و دو سیستم عامل مختلف بهره می‌برد.
 
غول فناوری چین، اولین لپ‌تاپ مبتنی بر معماری ARM خود یعنی Qingyun L410 را اوایل سال جاری روانه بازار کرده بود که طراحی مشابه میت بوک ۱۴ داشت. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به نمایشگر ۱۴ اینچی با وضوح ۲K، تراشه ۷ نانومتری کرین ۹۹۰ و پشتیبانی از سیستم عامل یونیتی اشاره کرد. اکنون ظاهرا جانشین این لپ‌تاپ در دست ساخت است و اولین دستگاه با پردازنده کرین ۹۰۰۶C خواهد بود.
 
طبق گزارش منتشر شده، این تراشه بر اساس لیتوگرافی ۵ نانومتری ساخته شده و دارای هشت هسته خواهد بود. فرکانس هسته‌های آن می‌تواند به ۳.۱۳ گیگاهرتز برسد و حتی دارای یک کارت گرافیک یکپارچه خواهد بود. علاوه بر این، گفته می‌شود که تراشه جدید از نظر عملکرد نسبت به نسل قبلی بهبود می‌یابد و بهره‌وری انرژی بالاتری خواهد داشت.
 
در بخش رم نیز هواوی از ۸ گیگابایت رم LPDDR5 به همراه ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. نکته قابل توجه دیگر اینکه لپ‌تاپ هواوی از دو سیستم عامل مختلف یونیتی و کربال پشتیبانی خواهد کرد.
 
لپ‌تاپ آینده هواوی احتمالا از یک نمایشگر ۱۴ اینچی با وضوح ۲K بهره خواهد برد و بدنه آن از جنس آلیاژ آلومینیوم ساخته می‌شود. حداکثر ضخامت آن ۱۵.۹ میلی‌متر و وزن آن نیز تنها ۱.۴۵ کیلوگرم عنوان شده. به عبارت دیگر، هواوی در حال توسعه یک محصول سبک وزن برای مصارف تجاری است.
 
طبق اطلاعات فاش شده، لپ‌تاپ جدید Qingyun L420 از یک باتری ۵۶ وات ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۵ واتی از طریق درگاه USB-C بهره می‌برد. از جمله پورت‌های دیگر آن می‌توان به USB-A و یک پورت USB-C به همراه HDMI، درگاه mini RJ-45 و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون اشاره کرد. درباره زمان عرضه و قیمت احتمالی آن هنوز چیزی مشخص نشده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.