اپلیکیشن

تلفن همراه

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

December 7, 2021
12:08 سه شنبه، 16ام آذرماه 1400
کد خبر: 131124

اپلیکیشن ایکس باکس حالا چگونگی اجرای بازی‌ها روی ویندوز را پیش‌بینی می‌کند

 
مایکروسافت به‌تازگی برچسب جدیدی به نسخه ویندوز اپلیکیشن ایکس باکس اضافه کرده که به کاربر نشان می‌دهد هر بازی روی کامپیوتر او چه عملکردی خواهد داشت. این قابلیت فعلا در حالت آزمایشی قرار دارد و به چند بازی خاص محدود شده ولی احتمالا به‌زودی به‌صورت عمومی برای همه کاربران در دسترس قرار می‌گیرد.
 
اگرچه پیش‌نیازهای سیستم برای اجرای بازی‌ها در گذشته در اپلیکیشن ایکس باکس نمایش داده می‌شد، ولی کاربران با کمک این برچسب خیلی راحت‌تر می‌توانند متوجه شوند که کدام بازی‌ها به‌صورت روان روی سیستم‌شان اجرا خواهد شد. مایکروسافت برای این کار بررسی‌هایی را روی بازی‌ها انجام داده تا پیش‌بینی کند که هر دستگاه چه عملکردی از خود به نمایش می‌گذارد.
 
همان‌طور که گفتیم، این برچسب برای همه بازی‌ها نشان داده نمی‌شود. بازی‌هایی که فاقد این ویژگی هستند عبارت Performance check not available yet را نشان می‌دهند. در نتیجه، به نظر نمی‌رسد که اپلیکیشن ایکس باکس به‌صورت آنی قدرت سخت‌افزار شما را بررسی کند. این شرکت احتمالا پایگاه داده‌ای از توان عملیاتی سخت‌افزارهای مختلف تشکیل داده که پیش‌بینی‌های خود را بر اساس آن انجام می‌دهد.
 
 
بررسی قدرت عمل سیستم در اپلیکیشن ایکس باکس
مایکروسافت هنوز جزئیات سازوکار این بررسی را منتشر نکرده، بنابراین مشخص نیست که نتیجه بررسی بر اساس حداقل سیستم مورد نیاز اعلام می‌شود یا سیستم پیشنهادی. همچنین نمی‌دانیم که دقیقا چه فاکتورهایی برای این بررسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
اگر این برچسب به‌درستی کار بکند و نشان بدهد که کامپیوتر چه عملکردی در اجرای بازی‌ها خواهد داشت، کاربران دیگر نیازی به استفاده از ابزارهای شخص ثالث مثل Can You Run It ندارند. افزون بر این، با این قابلیت می‌توان درباره توان عملیاتی سیستم اطلاعاتی به دست آورد و سخت‌افزارها را ارزیابی کرد.
 
برای آزمایش این ویژگی و حتی نصب بازی‌ها روی کامپیوتر، می‌توانید اپلیکیشن Xbox Insider را دانلود کرده و وارد پیش‌نمایش بازی‌های ویندوز شوید. سپس به جدیدترین نسخه اپلیکیشن ایکس باکس دست پیدا می‌کنید و امکان آزمایش این ویژگی را خواهید داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.