اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

December 8, 2021
16:12 چهارشنبه، 17ام آذرماه 1400
کد خبر: 131182

حذف «بند مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی خارجی» در نسخه جدید طرح صیانت پیشنهاد شد

 
رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت، فیلترینگ سرویس‌های خارجی را از مهم‌ترین جنجال‌های این طرح دانست که در بررسی مجدد، پیشنهاد حذف بند مسدودسازی سرویس‌های خارجی از این طرح ارائه شده است.
 
«رضا تقی‌پور»، رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای مجازی، ظهر امروز در نشست خبری خود ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون روند مطرح شدن طرح صیانت، تشکیل کمیسیون مشترک و روند بررسی طرح تا این لحظه، از تغییراتی قابل توجه در این طرح خبر داد.
 
او با بیان اینکه طرح در جلسه دهم کمیسیون مشترک با تصمیم اعضای کمیسیون به مرکز پژوهش‌های مجلس بازگشت تا بعد از بررسی بیشتر پیشنهادات دولت بار دیگر به کمیسیون بازگردد، گفت:
 
«در اینجا ما یک جمع‌بندی از نظرات اعضا داریم و نسخه‌ای را در تاریخ ۱۰ آذر به اتفاق تعدادی از اعضای کمیسیون جمع‌بندی کردیم که البته یک نسخه رسمی نیست اما به عنوان پیشنهاد در مرکز پژوهش‌ها بررسی خواهد شد.»
 
رئیس کمیسیون مشترک با تاکید بر اینکه بارها مطرح شده که نسخه ۲۶ تیرماه به معنای نسخه تاییدشده طرح نیست، خاطرنشان کرد: «آخرین به‌روزرسانی این طرح در تاریخ ۱۰ آذرماه صورت گرفته و این نسخه جدید طرح صیانت هم نهایی نیست و هدف این بوده است که قبل از رای‌گیری برای کلیات، تغییرات اعمال‌شده در طرح جمع‌بندی و اعلام شود.»
 
به گفته تقی‌پور، مهم‌ترین بحث پیرامون جلسات کمیسیون مشترک این بوده است که یک تیم کارشناسی تشکیل شود تا در چند محور نسبت به جمع‌آوری انتقادات و پیشنهاد مطرح شده در فضای مجازی اقدام کند. این محورها در سه بخش شامل خبرگان و کارشناسان فضای مجازی، بخش خصوصی و تعامل با دولت به عنوان رکن مهم اجرای قانون تعریف شده‌اند.
 
رئیس کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت در دفاع از اصل هشتاد و پنجی شدن طرح صیانت گفت اگر این طرح قرار بود در صحن مجلس بررسی شود، امروز همان نسخه اولیه ۲۶ تیرماه به رای گذاشته می‌شد: «اما اکنون نظرات را جمع‌آوری و دسته‌بندی کردیم و این از قابلیت‌های اصل ۸۵ است.»
 
وی گلایه‌های مطرح شده درباره عدم روشنگری بیشتر درباره طرح صیانت را بر حق شمرده اما معتقد است به علت فضای روانی ایجاد شده، حرف‌های منطقی و کارشناسی چندان شنیده نمی‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.