تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

December 10, 2021
11:55 جمعه، 19ام آذرماه 1400
کد خبر: 131218

کاربران ویندوز از سال ۲۰۲۲ به بازی‌های اندرویدی گوگل پلی دسترسی خواهند داشت

 
براساس اعلام گوگل، کاربران ویندوز از سال آینده میلادی به Google Play Games دسترسی خواهند داشت و می‌توانند بازی‌های اندرویدی را روی سیستم ویندوزی اجرا کنند.
 
گوگل در مراسم The Game Awards 2021 که به صورت سالیانه بهترین بازی سال را مشخص می‌کند، اعلامیه غافلگیر کننده‌ای ارائه کرد. طبق گفته «گرگ هارتنل» مدیر محصول بازی‌های گوگل پلی، کاربران ویندوز از زمانی در سال ۲۰۲۲ می‌توانند بازی‌های اندروید را مستقیما از طریق گوگل روی رایانه‌های خود بازی کنند.
 
 
اجرای بازی‌های گوگل پلی روی ویندوز
در حالی که آمازون موفق شده بود با همکاری مایکروسافت اپ استور خود را برای ویندوز ۱۱ منتشر کند، گوگل اعلام می‌کند این برنامه بخشی از شراکت غول موتور جستجو با مایکروسافت نیست و در عوض یک توسعه مستقل محسوب می‌شود که گوگل به طور خصوص روی آن کار کرده است.
 
همانطور که انتظار می‌رود، گوگل جزئیات بیشتری درباره پروژه جدید خود ارائه نمی‌کند. با این وجود طبق صحبت‌های مدیر گوگل در مراسم صبح امروز می‌توان به چند نظریه دست پیدا کرد.
 
همانطور که اشاره شد، گوگل تایید کرده است که این یک اپلیکیشن مستقل خواهد بود. به عبارت دیگر، کاربران باید مانند سایر اپلیکیشن‌های ویندوز، این اپلیکیشن را نیز از گوگل دانلود و نصب کنند.
 
با توجه به اینکه پلتفرم بازی‌های گوگل پلی قرار است در دسترس قرار بگیرد، کاربران نیاز پیدا خواهند کرد تا درست مانند اندروید به حساب گوگل خود وارد شوند. یکی از سخنگویان گوگل در این رابطه توضیح داد که «بازیکنان می‌توانند از طریق اپلیکیشن جدید رایانه، کار خود را از همان نقطه قبلی در گوشی، روی دسکتاپ ادامه دهند.» بنابراین می‌توان انتظار داشت موارد ذخیره شده و سایر اطلاعات کاربران از پلتفرمی به پلتفرم دیگر منتقل شود.
 
سخنگوی غول موتور جستجو همچنین عنوان کرد که این محصول بهترین بازی‌های اندروید و اکوسیستم گوگل پلی را به رایانه‌های شخصی ویندوزی خواهد آورد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که در ابتدا تعداد محدودی از بازی‌ها در دسترس کاربران ویندوز قرار بگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.