سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

December 13, 2021
14:00 دوشنبه، 22ام آذرماه 1400
کد خبر: 131323

سامسونگ احتمالا در ۲۰۲۲ تلویزیون‌های 8K MiniLED و 4K OLED معرفی می‌کند

 
منابع آگاه می‌گویند تلویزیون‌های سامسونگ در سال ۲۰۲۲ حداقل یک مدل ۸K MiniLED و یک مدل ۴K OLED خواهند داشت. این محصولات با پیشرفته‌ترین فناوری‌های این غول کره‌ای ساخته می‌شوند. مدل ۸K MiniLED تحت برند Neo QLED TV به بازار می‌آید.
 
تلویزیون‌های MicroLED سامسونگ از جمله پیشرفته‌ترین محصولات این شرکت هستند، اما تولید بسیار محدودی دارند و معمولا به دست تمامی متقاضیان نمی‌رسند. منابع معتبر خبر داده‌اند که ۸K Neo QLED TV و ۴K OLED TV سامسونگ به ترتیب در میان پیشرفته‌ترین محصولات سامسونگ قرار خواهند گرفت.
 
فناوری نمایش Neo QLED توسط سامسونگ دیسپلی ساخته خواهد شد. انتظار می‌رود که این فناوری OLED قادر به ارائه وضوح ۸K باشد. در آن سو، فناوری نمایش ۴K OLED توسط شرکت ال‌جی دیسپلی ساخته می‌شود. سامسونگ تلویزیونی به نام Neo QLED 4K را هم برای سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته است.
 
 
 
سامسونگ واحد نمایشگرهای خود را توسعه می‌دهد
محصولات ۸K QLED قرار است در حدود ۳ میلیون دستگاه و محصولات ۴K در حدود ۲ میلیون دستگاه تولید شوند. سامسونگ در حال حاضر مشغول مذاکره با ال‌جی دیسپلی است تا ۲ میلیون پنل W-OLED 4K را برای محصولات خود تامین کند. پیش‌بینی می‌شود که تلویزیون‌های OLED ارزان‌تر این شرکت تقاضای بیشتری نسبت به تلویزیون‌های QLED آن‌ها داشته باشند، ولی باید منتظر بمانیم تا ببینیم استراتژی بازاریابی سامسونگ برای جلب توجه مشتریان نسبت به مدل‌های QLED چه خواهد بود.
 
سامسونگ همچنین در نظر دارد که ظرفیت تولید پنل‌های OLED واحد نمایشگرهای خود را افزایش دهد. از این رو، همکاری آن‌ها با ال‌جی احتمالا تا سال ۲۰۲۴ به پایان می‌رسد و از آن تاریخ به بعد پنل تلویزیون‌های این شرکت به دست خودش تولید خواهد شد.
 
سامسونگ ۱۵ سال است که به‌صورت متوالی برترین برند بازار تلویزیون‌ها بوده و بالاتر از ال‌جی و سونی بیشترین سهم بازار را در اختیار دارد. این شرکت با فناوری‌های پیشرفته خود همواره باکیفیت‌ترین محصولات را روانه بازار کرده و به توسعه این محصولات ادامه خواهد داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.