تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 13, 2021
16:21 دوشنبه، 22ام آذرماه 1400
کد خبر: 131330

انتشار تمبر مشترک ایران و چین به مفهوم تحکیم روابط دو کشور است

 
مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، انتشار تمبر پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و چین را به مفهوم تحکیم روابط دو کشور برشمرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست؛ آیین رونمایی از تمبر «پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران وچین» با حضور سفیر جمهوری خلق چین در ایران، روسای ایکوم و موزه ارتباطات کشور در موزه ملی ارتباطات برگزار شد. 
مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه انتشار این تمبر حاکی از روابط دیپلماتیک خوب و ویژگی های فرهنگی میان دو کشور است گفت: بی تردید رونمایی از تمبر مشترک ایران و چین، تحکیم روابط و توسعه فرهنگی را نشان می دهد و حضور این تمبرها در کشورهای مختلف جهان روابط نزدیک دو کشور را نمایان می کند..
معاون وزیر ارتباطات ایران با بیان اینکه تمبر مشترک ایران و چین منقوش به دو پل از میراث گذشته دو کشوراست، افزود: این پل های تاریخی از دیرباز پل ارتباطی بین کشورها بوده و مفهوم آن بر روی این تمبر، برقراری و تحکیم روابط دو کشور است.
سبحانی فر با اشاره به تفاهم نامه ای که پیش از این با پست چین منعقد شده بود، گفت: انتشار تمبر مشترک یکی از بندهای این تفاهم نامه بوده است که امروز شاهد این رویداد فرهنگی هستیم و این تمبر در چرخه مبادلات پستی کشورها قرار می گیرد.
وی افزود: یکی دیگر از بندهای این تفاهم نامه احیای جاده ابریشم و مبادلات پستی است که قطعا با توسعه روابط خوب دو کشور انجام می شود و از بستر مناسب پستی در روابط تجاری بیشتر استفاده می کنیم.
رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست، تمبر را  یکی از معتبرترین داشته‌های فرهنگی کشورها برشمرد و افزود: برگزاری نمایشگاه های تمبر مشترک با کشورها، همواره در انتقال تاریخ و فرهنگ نقش ویژه ای دارد.
معاون وزیر ارتباطات با بیان این که، تمبر در کنار ارزش های هنری و زیبا شناختی به عنوان یک رسانه ارتباطی موثر محسوب می شود، گفت: این رسانه با قابلیت پیام رسانی گسترده و فراگیر، نقش های گوناگونی در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، تاریخی، اقتصادی و سیاسی ایفا می کند.
سفیر چین در ایران نیز با معرفی خود به عنوان یک کلکسیونر تمبر، گفت: تمبرها را می شود شناسنامه کشور و یا دایره المعارف فشرده نامید که می‌تواند تاریخ و تمدن؛ آداب و رسوم و پیشرفت های اجتماعی یک کشور را ثبت و منعکس کند.
وی افزود: طرح منقوش بر تمبر مشترک ایران و چین که تصاویر پل‌های گوانگ جی چین و خواجوی اصفهان است؛ هنر معماری نفیس باستانی دو کشور را نشان می‌دهد و نماد این است که دو کشور از طریق پل دوستی به هم متصل شده اند.
چانگ هوا ادامه داد: در نیم قرن گذشته روابط ایران و چین با عبور از آزمون های تحولات بین المللی به طور مداوم توسعه یافته و دوستی بین دو ملت با گذشت زمان تقویت شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.