اپراتورها

تلفن همراه

December 14, 2021
18:26 سه شنبه، 23ام آذرماه 1400
کد خبر: 131378

وودافون اولین SMS دنیا را برای کار خیر می‌فروشد!

Vodafone-SMS-NFT-770x285.jpeg
 
ICTna.ir – اولین پیامک 19 سال پیش از طریق شبکه وودافون ارسال شد و به زودی یک کلکسیونر خوش شانس صاحب آن خواهد شد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، در 3 دسامبر 1992، یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار 22 ساله که برای ودافون انگلستان کار می‌کرد، پیامکی با عنوان «کریسمس مبارک» برای همکار خود، ریچارد جارویس، فرستاد. در عرض یک سال نوکیا این فناوری را روی تلفن های خود نصب کرد و دنیا دیگر به عقب باز نگشت!
 
چنین رویداد مهمی احتمالاً برای افراد کلکسیونر بسیار جذاب است، اما چگونه می‌توانید یک چیز نامشهود را به عنوان یک پیام کوتاه داشته باشید. خوشبختانه یک نوآوری جدیدتر – توکن غیر قابل تعویض (NFT) – ما را قادر می سازد تا مهر الکترونیکی را بر روی چیزهای دیجیتال بگذاریم، بنابراین از منحصر به فرد بودن قابل اثبات آن اطمینان حاصل میکنیم.
 
این به نوبه خود به وودافون این امکان را داده است که اولین متن را برای حراج ارائه دهد و عواید آن به UNHCR، آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد برساند. این حراج سه شنبه 21 دسامبر برگزار می شود و بنا به دلایلی توسط خانه حراج Aguttes در فرانسه اداره می شود.
 
ماکسیمیلیان آگوتس، بنیانگذار حراجی، می گوید: "اولین کتاب چاپ شده، اولین تماس تلفنی، اولین ایمیل – همه این اختراعات زندگی و ارتباطات ما را در جهان تغییر داده اند." "این اولین پیام متنی دریافت شده در سال 1992 گواهی تاریخی بر پیشرفت بشر و فناوری است – ما خوشحالیم که می توانیم از فروش این قطعه تاریخی برای این هدف حمایت کنیم."
 
احمد ایسام، مدیر عامل وودافون بریتانیا، گفت: "ما مفتخریم که یک نوآوری و فناوری بزرگ از گذشته خود را با فناوری پیشرفته امروز گرد هم می آوریم تا به افرادی که نیاز مبرم به پشتیبانی دارند کمک کنیم."
 
در بیانیه مطبوعاتی وودافون آمده است:NFT انحصاری مالکیت یک نسخه منحصر به فرد و دقیق از پروتکل ارتباطی اصلی اولین پیام متنی ارسال شده را تضمین می کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.