تلفن همراه

گوشی

December 15, 2021
11:04 چهارشنبه، 24ام آذرماه 1400
کد خبر: 131385

سازنده تلفن هوشمند چینی تراشه گوشی رونمایی کرد

 
سازنده تلفن هوشمند چینی اوپو تراشه جدیدی رونمایی کرد که توسط خود این شرکت ساخته شده است.
 
 این تراشه که ماری سیلیکون ایکس نام دارد، یک تراشه NPU است که تصاویر برای ویدیو و تصاویر ضبط شده در تلفنهای هوشمند را بهبود می بخشد. این تراشه با استفاده از فناوری شش نانومتری شرکت TSMC تایوان تولید شده و در سری جدید تلفنهای هوشمند "فایند ایکس" که اوایل سال ۲۰۲۲ وارد بازار می شوند، بکار خواهد رفت.
 
اوپو یکی از بزرگترین برندهای تلفن هوشمند در چین است و طبق آمار شرکت تحقیقاتی Canalys، حدود ۲۱ درصد از بازار داخلی را در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ در اختیار داشته است. این شرکت متعلق به شرکت BBK Electronics است که مالک برند تلفن هوشمند Vivo هم شناخته می شود. این دو شرکت برای مشتری رقابت می کنند اما زنجیره تامین مشترکی دارند.
 
هر دو شرکت سرمایه‌گذاری سنگینی در بخش تراشه انجام داده اند. اوپو علاوه بر تراشه ماری سیلیکون ایکس، یک تراشه مدیریت نیرو هم ساخته است که برای بعضی از شارژرهای خود استفاده می کند. شرکت Vivo هم در سپتامبر اعلام کرد یک تراشه ISP ساخته است که در تلفنهای خود استفاده خواهد کرد.
 
این اقدامات همسو با تلاش دولت برای تشویق شرکتهای چینی برای تقویت صنعت تراشه انجام می گیرد که چندین دهه‌ از آمریکا و اقتصادهای شرق آسیا عقب‌تر است.
 
ضرورت ساخت تراشه بومی سال گذشته پس از اقدام آمریکا در تحریم شرکت هواوی و ممنوعیت فروش قطعات کلیدی آمریکایی به این شرکت، بارز شد. این تحریمها واحد تلفن هوشمند هواوی و همچنین واحد تراشه های سیلیکون این شرکت را فلج کرد. هواوی زمانی پردازنده‌های تلفن هوشمندی می ساخت که رقیب محصولات شرکت کوالکام بودند.
 
بر اساس گزارش رویترز، در پی کمبود جهانی تراشه پس از بحران کووید ۱۹ که به بخش تولید آسیب زده است، دولتها و شرکتهای سراسر جهان در تلاش برای تقویت تولید نیمه رسانا هستند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.