5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

December 17, 2021
13:30 جمعه، 26ام آذرماه 1400
کد خبر: 131447

مدیرعامل دوئیچه تلکام برای یک دوره 5ساله دیگر ابقا شد

dt-ceo-hoettges-770x285.jpg
 
ICTna.ir – تیم هوتگز، به‌عنوان مدیر اجرایی (CEO) دویچه تلکام چنان کار بزرگی انجام داده است که هیئت مدیره این اپراتور آلمانی، رای به ماندن او برای دستکم پنج سال دیگر داده اند. او از سال 2014 مدیرعامل اپراتور پرچمدار ژرمنهاست.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مدیرعامل فعلی دوئیچه تلکام، همچنین اعلام کرد که اولریش لهنر، رئیس هیئت مدیره، «به دلایل  مرتبط با کهولت سن» دوره دیگری را در این شرکت خدمت نخواهد کرد. هیئت مدیره پیشنهاد کرده است تا فرانک آپل، مدیر اجرایی DHL را به عنوان جایگزین وی منصوب کند.
 
قرارداد جدید هوتگز زمانی آغاز می شود که دوره فعلی او در پایان سال 2023 منقضی شود. از نظر فناوری تلفن همراه، این بدان معناست که هوتگز بر مرحله بلوغ شبکه های 5G مستقل دویچه تلکام نظارت خواهد داشت و راه را برای عبور به سمت 6G برای این اپراتور مخابراتی آلمان تسهیل خواهد کرد. 
 
او گفن: من واقعاً از کارم در Deutsche Telekom لذت می برم. خیلی خوب است که می‌توانم آن را پس از سال 2023 ادامه دهم. کنجکاوی من، تمایل من برای تغییر و اراده من برای تغییر شکست ناپذیر است.
 
زمانی که هوتگز در ژانویه 2014 جانشین رنه اوبرمن به عنوان مدیرعامل شد، دویچه تلکام هم در داخل و هم در خارج از آلمان تحت فشار بود. در آلمان، تلفنیکا برای خرید E-Plus قراردادی منعقد کرده بود که آن را به بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور تبدیل می کرد، در حالی که وودافون مشغول ادغام دارایی های پهن باند ثابت و تلویزیون کابلی آلمان بود. در یکی از بزرگ‌ترین بازارهای بین‌المللی هم دویچه تلکام در ایالات متحده آمریکا، T-Mobile تحت رهبری جان لگر، مدیر عامل فایبرند، بازگشتی تهاجمی را در مقابل خود تجربه میکرد. با این حال، هنوز نتوانسته بود از اپراتور شماره سه بازار یعنی اسپرینت، که به لطف خریدش توسط سافت بانک ژاپن جان تازه‌ای پیدا کرد، پیشی بگیرد. علاوه بر این، دویچه تلکام نیز برای کمک به پوشش هزینه طرح سرمایه 30 میلیارد یورویی، پرداخت سود سهام را به حالت تعلیق درآورده بود.
 
منصفانه است که بگوییم با کارهای هوتگس، دویچه تلکام ماهرانه در این آب های متلاطم راه خود را به جلو طی کرد. این به هیچ وجه ساده نبود: تلاش در اواخر سال 2014 برای پول نقد از استراتژی موفق "غیر حامل" T-Mobile و فروش آن به Sprint توسط تنظیم کننده های ضد انحصار ایالات متحده مسدود شد. مذاکرات با یک خریدار بالقوه متفاوت، به نتیجه نرسید. دویچه تلکام گزینه زیادی جز حفظ T-Mobile آمریکا داشت و از آن زمان به بعد ثابت شده است که این تصمیم عاقلانه و موفق بوده است. تداوم رشد قوی مشتری، واحد را به یک گاو شیرده برای ژرمنها تبدیل کرده بود که به کاهش فشار در اروپا کمک کرد. تا سال 2018، T-Mobile شعبه آمریکا، در موقعیتی قرار گرفت که پیشنهادی 26 میلیارد دلاری برای خرید اسپرینت ارائه دهد. با مدیریت دولت ترامپ، ادغام به پایان رسید. جوهر امضای نهایی برای این تصمیم، سرانجام در آوریل سال گذشته روی اوراق این معامله خشک شد و به آن رسمیت واقعی بخشید.
 
در اروپا، هوتگز در اوایل تصدی خود، بر فروش اپراتور EE که حاصل سرمایه گذاری مشترک بریتانیا با Orange بود، به BT نیز نظارت داشت. چند سال بعد، در سال 2017، او همچنین در هلند قراردادی برای ادغام T-Mobile در یک سرمایه گذاری مشترک با Tele2 منعقد کرد. در سپتامبر ، پس از یک بررسی استراتژیک، دویچه تلکام و Tele2 توافق کردند که دستاورد هلندی خود را به مبلغ 5.1 میلیارد یورو به کنسرسیومی از صندوق های سهام خصوصی واگذار کنند.
 
در همین حال، در جبهه داخلی، او طرح بلندپروازانه پوشش LTE و FTTC دویچه تلکام را پیش برد و با موفقیت با رقبای تازه بزرگ شده خود یعنی وودافون و تلفنیکا روبرو شد. دویچه تلکام همچنین برای راه اندازی 5G تهاجمی عمل کرده و اکنون به طور کامل از فیبر استفاده کرده که به رشد همزمان مشتری در حوزه های ثابت و همراه منجر شده است.
 
دویچه تلکام در جدیدترین گزارش مالی خود، به لطف عملکردهای قوی در ایالات متحده و آلمان، پیشبینی خود را برای میزان رشد EBITDA (درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک) را اصلاح کرد و افزایش داد.
 
رئیس هیئت مدیره مستعفی هم در این زمینه گفت: "من بسیار خوشحالم که می توانیم تیم هوتگز را در دویچه تلکام برای مدت طولانی تر از برنامه ریزی قبلی حفظ کنیم. طی تقریباً هشت سال گذشته، تیم هوتگز – همراه با تیمش – دویچه تلکام را مدرن کرده و پیوسته آن را بر مسیر رشد و نوآوری متمرکز کرده است. در این فرآیند، آنها همیشه از اهداف خود فراتر رفته اند. تیم هوتگز با مهارت، سرسختی و قاطعیت، دویچه تلکام را به شرکت مخابراتی پیشرو در اروپا تبدیل کرده است. ما خوشحالیم که می‌توانیم نقش اول خود را حفظ کنیم".
 
هوتگز هم گفت: «از هیئت نظارت به خاطر اعتمادی که به من کرد و البته از کارمندان و هیئت مدیره دویچه تلکام تشکر می کنم. ما وظایف و اهداف مهمی در پیش داریم و من با تواضع و احترام به پنج سال آینده نزدیک می شوم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.