5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

تلفن همراه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

December 17, 2021
22:57 جمعه، 26ام آذرماه 1400
کد خبر: 131451

سرویس تست سرعت Ookla رقیب خود RootMetrics را خرید!

ookla.jpg
ICTna.ir – سرویس مشهور تست سرعت Speedtest یا همان اوکلا، رقیب خود RootMetrics را به مبلغ نامشخصی خریداری کرده است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، هر دو شرکت خدماتی را به اپراتورهای تلفن همراه، ارائه دهندگان زیرساخت شبکه، مشترکین و رگولاتورها ارائه می دهند تا به آنها امکان تجزیه و تحلیل و بهینه سازی شبکه هایشان را بدهند. اوکلا در ایران با اپلیکیشن و وبسایت اسپیدتست بین کاربران حرفه ای اینترنت و همینطور اپراتورهای ارتباطی مشهور است و رده بندی های فصلیش در خصوص رتبه بندی سرعت اینترنت ثابت و همراه ایران، هر از گاهی در رسانه ها خبرساز میشود. 
 
همزمان با خرید Solutelia توسط Ookla و مجموعه نرم افزار Wind آن در اوایل سال جاری، این معامله به این معنی است که حالا دیگر اوکلا ادعا می کند که روش متنوع تری برای تجزیه و تحلیل سرعت شبکه های اینترنت ارائه می دهد. وبسایت یا بهتر بگوییم پورتال Speedtest.net خودش داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند و حالا با اضافه شدن فناوری RootMetrics، خدمات جمع‌آوری داده‌های تست رانندگی و پیاده‌روی را نیز ارائه می‌کند.
 
Ookla-RootMetrics-Credit-Ookla.png
 
داگ ساتلز، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران اوکلا در این خصوص گفت: «اوکلا بعلاوه روت متریکس سه‌گانه ارزیابی شبکه شامل اندازه‌گیری جمعیت، آزمایش کنترل‌شده و ادراک مصرف‌کننده را با یک مدل کسب‌وکار پایدار که باید در چارچوب حفظ حریم خصوصی پیشرفت کند، به‌طور کامل امکان‌پذیر خواهند ساخت».
 
این شرکت ادعا می کند که با ادامه توسعه شبکه 5G، این نوع نظارت و بهینه سازی اهمیت بیشتری خواهد داشت: ظهور 5G منجر به تغییرات اساسی در ردپای فیزیکی شبکه ها می شود که به سایت های سلولی بیشتر و شبکه های رادیویی هوشمندتر و پیچیده تر نیاز دارد. این تغییر رادیکال در صنعت به این معنی است که اپراتورهای شبکه باید بتوانند تلاش‌های آزمایشی و بهینه‌سازی خود را بدون افزایش متناسب در هزینه‌های عملیاتی، به‌طور گسترده مقیاس‌بندی کنند.»
 
اخیراً در بازار تحلیل شبکه، ادغام های نسبتاً زیادی وجود داشته است: در شهرویور ماه Comlinkdata اوپن سیگنال را خریداری کرد در حالیکه قبل از آن Tutela را در سال 2019 خریداری کرده بود.
 
در آن زمان Dave Isenberg، مدیر عامل Comlinkdata هم گفته بود: "این خرید یک گام بزرگ است برای تحقق تلاش‌هایمان برای ایجاد پلت‌فرم داده‌ها و تجزیه و تحلیل ضروری که برندهای ارتباطی برای شکوفایی و رشد در بازار رقابتی فزاینده‌ای که توسط 5G و فیبر به آن نیاز دارند. افزودن سرویس تجزیه و تحلیل تجربه کاربران شبکه تلفن همراه مشهور و قدیمی اوپن سیگنال و تیم کلاس جهانیش به مجموعه Comlinkdata، توسعه راه حل های جدید را برای مشتریان در بخش های تلفن همراه، پهنای باند و سازمانی سرعت می بخشد.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.