اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

فناوری اطلاعات

December 20, 2021
11:05 دوشنبه، 29ام آذرماه 1400
کد خبر: 131536

متا به عنوان بدترین شرکت سال ۲۰۲۱ انتخاب شد

 
متا یا همان فیسبوک سابق، در جدیدترین نظرسنجی که توسط «Yahoo Finance» صورت گرفته، به عنوان بدترین شرکت سال ۲۰۲۱ انتخاب شده است.
 
Yahoo Finance هر سال بهترین کمپانی‌ها را انتخاب می‌کند و در سال ۲۰۲۱ این مقام به مایکروسافت رسیده. اما Yahoo Finance اینبار تصمیم گرفته بدترین شرکت ۲۰۲۱ را هم اعلام کند که متا توانسته در صدر این لیست قرار بگیرد و بدترین کمپانی سال ۲۰۲۱ شود.
 
متا بدترین شرکت ۲۰۲۱
طبق این نظرسنجی که در آن ۱,۵۴۱ نفر شرکت کرده‌اند، فیسبوک برای دستیابی به بالاترین رتبه در لیست بدترین شرکت‌های ۲۰۲۱، ۵۰ درصد رای بیشتری نسبت به فروشگاه اینترنتی چینی علی‌بابا دریافت کرده. علی‌‎بابا در رتبه دوم قرار گرفته است.
 
افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند، شکایات زیادی درباره فیسبوک داشتند که از جمله آن‌ها می‌توان به نگرانی‌ها پیرامونی سانسور، تاثیرات منفی اینستاگرام روی سلامت روان و همچنین عدم توجه به حریم خصوصی اشاره کرد.
 
از دیگر نام‌های حاضر در لیست بدترین شرکت‌های ۲۰۲۱ می‌توان به AT&T، نیکولا، شرکت سازنده کامیون‌های برقی و همچنین تسلا اشاره کرد. شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از عرضه محصولات پیش از آماده شدن و همچنین مشکلات محیط کاری تسلا شکایت کرده‌اند.
 
مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌های منفی درباره متا (فیسبوک سابق) و سرویس‌های متعلق به آن مانند اینستاگرام هستیم. این شرکت حالا روی متاورس تمرکز کرده و مدتی قبل برای نشان دادن چنین تمرکزی، تصمیم به تغییر نامش به متا گرفت. البته فیسبوک با این تغییر نام به دنبال بهبود احساسات عمومی درباره خودش هم بود، با این حال، چنین تغییر نامی نتوانست وضعیت را برای این کمپانی غول‌پیکر بهبود دهد.
 
در مقابل متا به عنوان بدترین شرکت ۲۰۲۱، ردموندی‌ها توانسته‌اند لقب بهترین کمپانی ۲۰۲۱ را از Yahoo Finance دریافت کنند. مایکروسافت توانست در سال ۲۰۲۱ ارزش بازارش را به ۲ میلیارد دلار برساند و ارزش سهامش رشد سالانه بیش از ۵۳ درصدی را تجربه کرد.
 
نظر شما درباره بهترین و بدترین شرکت سال ۲۰۲۱ چیست؟ آیا متا واقعا بدترین شرکت ۲۰۲۱ است و مایکروسافت بخاطر عملکردش در سال جاری میلادی باید به عنوان بهترین کمپانی انتخاب شود؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.