اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 22, 2021
12:10 چهارشنبه، 1ام دیماه 1400
کد خبر: 131612

۲۰۰ مدرسه روستایی کرمانشاه امسال به شبکه ملی اطلاعات متصل شد

 
 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح هوشمندسازی مدارس در استان کرمانشاه، گفت: با اتصال ۱۰۳ مدرسه روستایی دیگر در آبان‌ و آذرماه سال جاری با دریافت مودم و پهنای باند رایگان، شمار مدارس روستایی متصل به شبکه ملی اطلاعات در استان به ۲۰۰ مورد رسید.
 
روز چهارشنبه به ایرنا افزود: با ارتقاء سطح سرویس‌دهی اپراتورهای تلفن همراه، توسعه و ارتقاء زیرساخت‌های مخابراتی استان در اکثر روستاها، روزانه شاهد افزایش اتصال مدارس روستایی استان به شبکه ملی اطلاعات همراه با دریافت مودم و پهنای باند رایگان هستیم.
 
او توضیح داد: تمام مدارس شهری و ۲ هزار و ۱۲۶ مدرسه روستایی به اینترنت پرسرعت رایگان متصل شده که با اتصال مدارس شهری و روستایی به اینترنت پهن باند، تجهیزات اتصال و پهنای باند رایگان در اختیار مدارس قرار گرفته است.
 
بهنیا افزود: اولویت تامین هزینه‌های اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری توسعه روستایی مختص مدارس روستایی و محروم است.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه، تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی و کوهستانی اقلیم استان، کار را مقداری دشوار کرده که با حمایت‌های استاندار و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط در تلاش هستیم راه را برای پوشش هرچه بیشتر اینترنت در روستاها و مدارس باقی مانده روستایی هموار سازیم.
 
احداث سایت‌های جدید اپراتورهای ارتباطی در جاده‌ و روستاهای کرمانشاه
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایجاد ارتباطات مناسب در سطح استان، گفت: نیازمند نصب دکل در برخی نقاط جاده‌ای و فضاهای منابع طبیعی هستیم زیرا برای ارتقاء شبکه مخابراتی و بهره‌مندی مردم از امکانات ارتباطی راهی جز نصب دکل نیست.
 
بهنیا افزود: احداث سایت‌های جدید اپراتورهای ارتباطی در روستاها با هدف توسعه متوازن خدمات ارتباطی و اینترنت پرسرعت در روستاهای محروم استان انجام می‌شود.
 
وی در ادامه با اشاره به افزایش روزانه تعداد مشترکان، تصریح کرد: هم اکنون برای رفع مشکل آنتن‌دهی در نقاط جاده‌ای و فضاهای منابع طبیعی استان کرمانشاه تجهیزات مورد نیاز است که چنانچه امکان نصب و راه اندازی سایت‌های جدید مخابراتی فراهم نشود، دسترسی مردم به توسعه ارتباطات کاهش پیدا می کند.
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه، گفت: ارائه خدمات در روستاهای محروم باقی‌مانده و فاقد اینترنت، سبب توسعه متوازن و کاهش شکاف دیجیتال بین شهر و روستا می شود.
 
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۲هزار و ۹۵۰ روستا و ۳۴ شهر، بیش از ۳۲۵هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.
 
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.