اینترنت و شبکه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

December 22, 2021
14:39 چهارشنبه، 1ام دیماه 1400
کد خبر: 131619

نمایشگاه الکامپ؛ از متاورس تا هوش مصنوعی و شبکه ملی اطلاعات

 
مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در تاریخ ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه، گفت: الکام تاکز نمایشگاه با پنل‌هایی با موضوعات مختلف از جمله هوش مصنوعی، فناوری‌های همگرا، رمزارزها و بلاک‌چین، متاورس، شبکه ملی اطلاعات، فین‌تک، اینترنت اشیا، چالش‌های صنعت فاوا، ترندهای صنعت فاوا، بانکداری الکترونیکی، نورو ساینس و کامپیوترهای کوانتومی برگزار می‌شود.
 
در نشست خبری آذر ماه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، آخرین خبرهای مربوط به نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۰ توسط رئیس این سازمان و مدیر اجرایی نمایشگاه ارائه شد. حسین اسلامی، رئیس هیأت مدیره‌ی این سازمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکامپ در تاریخ ۲۷ تا ۳۰ بهمن ماه گفت: این نمایشگاه در تمام استان‌های کشور با نام الکامپ و سایر عناوین و توسط سازمان‌های نصر استانی برگزار می‌شود و این حق هر استانی از جمله تهران است. امسال نیز برای اولین سال قرارداد برگزاری آن را در استان تهران بستیم.
 
وی افزود: تاکنون ۹ سالن به مساحت ۳۵ هزار متر مربع را در اختیار داریم و البته تقاضای یک سالن دیگر را هم داده‌ایم. همزمان با الکامپ، هفتمین نمایشگاه پدافند غیرعامل هم در ۴ سالن با مساحت کل ۹ هزار متر مربع برگزار می‌شود. گرچه مدتی است که ویروس کرونا تا حدی فروکش کرده، اما با توجه به اینکه الکامپ نمایشگاهی تخصصی است و انتظار مخطبان خاص این حوزه را داریم.
 
رئیس هیأت مدیره‌ی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران با اشاره به اشاره‌ی رهبری به موضوع هوش مصنوعی گفت: در این نمایشگاه دقت لازم در این زمنیه را خواهیم داشت. همچنین در الکامپ ۱۴۰۰ از فعالان حوزه‌‎ی رمزارز و بلاک‌چین با قوت حمایت می‌کنیم. موضوع شبکه‌ی ملی اطلاعات که مورد اهمیت وزیر فاواست، یکی از رئوس اساسی در این نمایشگاه خواهد بود.
 
اسلامی با بیان اینکه از شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به‌عنوان سیاست‌گذار اصلی بهره‌مند خواهیم شد، افزود: موضوعات موبوط به متاورس نیز مورد تأکید ماست و معتقدیم باید با توجه به تجربه‌ی سایر کشورها ما نیز به رویکردهای جدید مجهز شویم.
 
وی با تأکید براینکه امسال برای اولین بار قرارداد نمایشگاه الکامپ توسط نصر تهران منعقد شده است، گفت: در تلاشیم به شیوه‌ای عمل کنیم تا سال‌های آینده بتوانیم گسترش بازار را رقم بزنیم و سال‌های آتی مجموعه‌ها با رغبت و شور بیشتری در این نمایشگاه حاضر شوند و نمایشگاه محوریت کسب و کار به خود بگیرد.
 
برنامه‌هایی که در الکامپ ارائه می‌شود
 
محمد ثروتی، مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ نیز با اشاره به وضعیت ویروس کرونا و احتمال گسترش سویه‌ی اومیکرون در هفته‌های آتی گفت: در ماه‌های گذشته بیش از ۴۰ عنوان نمایشگاه برگزار شده و تا پایان سال نیز بیش از ۶۰ تا ۷۰ عنوان نمایشگاه برگزار خواهد شد. ما نیز تابع سازمان کشوری هستیم و امیدواریم نمایشگاه بدون مشکل برگزار شود.
 
او ادامه داد: باتوجه به اینکه در شش ماه ابتدای سال نمایشگاه‌ها کنسل شد و به نیمه‌ی دوم سال موکول شد، تمام سالن‌های فضای نمایشگاهی را در اختیار نداریم. البته برای سال آینده تمامی سالن‌ها را تقاضا کرده‌ایم.
 
مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ به بخش الکام استارز نیز اشاره کرد و گفت: امسال الکام استارز شامل بخش نمایشگاهی استارت‌آپ‌ها، کانترهای استارت‌آپی، اتاق شتاب، الکام پیچ، الکام جابز و آوردگاه سرمایه خواهد بود. در الکام پیچ نیز برای حدود ۶۰ ارائه توسط استارت‌آپ‌های مختلف در حوزه‌های متنوع و همچنین استارت‌آپ‌های توان تک و دانش‌آموزی‌برنامه‌ریزی شده است.
 
ثروتی افزود: در چهار روز نمایشگاه در سه استیج الکام تاکز بیش از ۱۵۰ سخنرانی، ارایه، میزگرد و پنل با موضوعات مختلف از جمله هوش مصنوعی، فناوری‌های همگرا، رمزارزها و بلاک‌چین، متاورس، شبکه ملی اطلاعات، فین‌تک، اینترنت اشیا، چالش‌های صنعت فاوا، ترندهای صنعت فاوا، بانکداری الکترونیکی، نورو ساینس، کامپیوترهای کوانتومی و … تدارک دیده‌ایم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.