تلفن همراه

گوشی

December 23, 2021
12:45 پنجشنبه، 2ام دیماه 1400
کد خبر: 131647

گوشی‌ ریلمی‌ GT 2 Pro معرفی شد

a865e680-631b-11ec-abbf-092668b9f3f3.cf_.jpg
شرکت چینی ریلمی‌ (Realme) ساعاتی پیش از جدیدترین گوشی پرچمدار خود به نام GT 2 Pro رونمایی کرد.
 
محصولی که ویژگی‌های نوآورانه‌ای همچون استفاده از مواد پلیمری برای ساخت بدنه پشتی دستگاه بهره می‌برد که این اتفاق برای اولین بار در صنعت گوشی‌های هوشمند مشاهده می‌شود.
 
ریلمی‌ برای ساخت GT 2 Pro با نائوتو فوکاساوا، طراح سرشناس ژاپنی وارد همکاری شد که نتیجه این همکاری به تولید گوشی هوشمند منحصربه‌فردی ختم شد که قاب پشتی آن از موادی شبیه به کاغذ ساخته شده است.
 
ریلمی‌ این طراحی را Paper Tech Master Design نامگذاری کرده و طبق اطلاعات منتشر شده، این مواد پلیمری از خمیر کاغذ تهیه می‌شوند و این شرکت توانسته استاندارد بین‌المللی پایداری و کربن –ISCC- را نیز برای این مواد جدید در ساخت گوشی خود دریافت کند.
 
ویژگی بارز دیگر GT 2 Pro استفاده حداقلی از مواد پلاستیکی در ساخت این گوشی در مقایسه با مدل‌های قبلی این شرکت است به طوری که نسبت کلی استفاده از پلاستیک از 21.7 درصد به 0.3 درصد رسیده است.
 
همچنین این گوشی به عنوانی یکی از اولین دستگاه‌های مجهز به جدیدترین پردازنده شرکت کوالکام موسوم به Snapdragon 8 Gen 1 وارد بازار خواهد شد. از دیگر نقاط قوت و مشخصه‌های متمایز این گوشی می‌توان به دوربین اولتراواید 150 درجه‌ای اشاره کرد که تاکنون در هیچ یک از گوشی‌های هوشمند امروزی مشاهده نشده است.
 
اغلب دوربین‌های اولتراواید کنونی از زاویه دید 120 درجه‌ای بهره می‌برند. ریلمی‌ GT 2 Pro با دوربین پیشرفته خود، می‌تواند امکان ثبت عکس با حالت عکاسی چشم ماهی (Fisheye) را برای دارندگان این دستگاه فراهم کند.
 
این گوشی همچنین به فناوری پیشرفته آنتن Antenna Array Matrix System نیز بهره می‌برد که برای اولین بار در یک اسمارت‌فون مشاهده می‌شود و می‌تواند به لطف 12 آنتن خود، کیفیت و قدرت بالای سیگنال را به دنبال داشته باشد.
 
از دیگر قابلیت‌های جالب این گوشی، می‌توان به مجهز بودن به قابلیت NFC 360درجه اشاره کرد که می‌تواند برای اتصال‌های بلوتوثی و پرداخت‌های بدون تماس بسیار کاربردی باشد. طبق گفته ریلمی، GT 2 Pro از ژانویه 2022 وارد بازار چین خواهد شد اما سخنگوی این شرکت اعلام کرد این گوشی پس از فروش در چین، به بازارهای جهانی نیز راه خواهد یافت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.