تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

December 26, 2021
14:13 یکشنبه، 5ام دیماه 1400
کد خبر: 131731

اندروید ۱۳ احتمالا از فناوری صدای بلوتوث کم مصرف (LE) پشتیبانی می‌کند

 
 
بر اساس اطلاعاتی که از پروژه متن باز اندروید به دست آمده، گوگل اخیرا کدکی را به این سیستم عامل اضافه کرده که از پشتیبانی از ارتباطات صوتی بلوتوث کم مصرف (LE) خبر می‌دهد. گفته شده که این قابلیت تا زمان عرضه اندروید ۱۳ آماده خواهد شد.
 
به گزارش وب‌سایت Android Police، توسعه‌دهنده‌ای به نام «میشال رحمان» تغییر جدیدی را در پروژه متن باز اندروید (AOSP) مشاهده کرده که نشان می‌دهد گوگل اخیرا کدک LE Audio یا LC3 را به عنوان یک قابلیت جدید به اندروید اضافه کرده است. این کدک در زمان اتصال به یک دستگاه صوتی جدید بالاترین اولویت را به خود اختصاص می‌دهد و باعث می‌شود دستگاه قبل از هر چیز برقراری ارتباط LE Audio را درنظر بگیرد.
 
میشال رحمان مطمئن نیست که این کدک به تنهایی برای استفاده از بلوتوث صوتی کم مصرف کافی باشد، اما اطمینان دارد که گوگل امکانات لازم برای استفاده از این فناوری را تا زمان انتشار اندروید ۱۳ فراهم خواهد کرد.
 
 
 
بلوتوث LE در اندروید ۱۳ چه فایده‌ای دارد؟
صدای بلوتوث LE از آن جهت اهمیت دارد که بدون افت کیفیت صدا، عمر باتری و قدرت ارتباط را افزایش می‌دهد. این فناوری می‌تواند به بیش از یک خروجی صدا بفرستد و برای اشتراک‌گذاری موسیقی با دوستان و خانواده بسیار مناسب است. ابزارهای کمک شنوایی هم می‌توانند از این فناوری بهره بگیرند و قابلیت‌های متنوعی را برای تماس بی‌سیم یا پخش اصوات مختلف ارائه کنند.
 
گوگل در اندروید ۱۲ پشتیبانی از API صدای بلوتوث LE را فراهم کرد، ولی این API به تنهایی نمی‌تواند پشتیبانی کامل از این فناوری را به ارمغان بیاورد. حالا با تغییر پروژه متن باز اندروید می‌توانیم امیدوار باشیم که بلوتوث کم مصرف بالاخره به اندروید بعدی راه پیدا کند و تجربه کاربری این سیستم را ارتقا دهد.
 
البته گفتنی است که هنوز بسیاری از هدفون‌ها، ایربادها و لوازم کمک شنوایی هم از بلوتوث LE پشتیبانی نمی‌کنند. اما احتمالا زمان زیادی طول نخواهد کشید تا این قابلیت به دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای بیشتری راه پیدا کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.