اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

December 29, 2021
11:08 چهارشنبه، 8ام دیماه 1400
کد خبر: 131828

اینستاگرام در سال ۲۰۲۲ تمرکز بیشتری روی ویدیوها خواهد داشت

 
«آدام موسری»، مدیرعامل اینستاگرام در پیام ویدیویی کوتاهی از اولویت‌بندی برنامه‌های این شرکت در سال ۲۰۲۲ خبر داد. او گفت اینستاگرام می‌خواهد تمرکز بیشتری روی ویدیوها داشته باشد و قابلیت‌های درآمدزایی محتواسازان را افزایش دهد.
 
موسری با انتشار پستی در صفحه شخصی خود اعلام کرد که سال آینده سال مهمی برای اینستاگرام خواهد بود. او گفت تمام ویدیوهای این پلتفرم پیرامون سرویس Reels متمرکز خواهند شد و توسعه این سرویس ادامه پیدا می‌کند. مدیرعامل اینستاگرام همچنین اعلام کرد که ابزارهای بیشتری برای درآمدزایی در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار می‌گیرد.
 
به‌علاوه، قرار است توجه بیشتری به بخش پیام‌رسانی این شبکه اجتماعی شود. اینستاگرام همچنین در ۲۰۲۲ به بحث شفافیت اهمیت بیشتری خواهد داد. موسری متعهد شد که قابلیت‌های کنترلی بیشتری را به اینستاگرام اضافه کند. این شرکت در ماه مارس ابزارهایی را برای کنترل والدین ارائه کرد و از سال آینده قرار است روش نمایش زمانی محتواها را برگرداند.
 
اینستاگرام به توسعه ادامه می‌دهد
آدام موسری به بخشی از به‌روزرسانی‌های اینستاگرام در سال گذشته اشاره کرد. او گفت پلتفرم آن‌ها قابلیت‌هایی مثل ابزارهای کنترل محتواهای حساس، قابلیت مخفی‌سازی لایک‌ها و Hidden Words در بخش پیام‌های خصوصی را ارائه کرد. منتها آن‌ها در سال ۲۰۲۱ با موانعی هم روبرو شدند. برای مثال، پروژه اینستاگرام کودکان به خاطر نگرانی‌هایی که پیرامون آن وجود داشت به حالت تعلیق درآمد.
 
با این حال، به نظر می‌رسد که مهم‌ترین تمرکز اینستاگرام در سال آینده میلادی بر بخش ویدیوها خواهد بود. این شبکه اجتماعی در چند وقت اخیر تغییرات زیادی را در این قسمت ایجاد کرده است. آن‌ها در ماه اکتبر سرویس IGTV را غیرفعال کردند و همه‌چیز را به زیرمجموعه Reels آوردند. حالا دیگر محدودیت قبلی از بابت مدت زمان ویدیوهای فید اصلی اینستاگرام وجود ندارد، اما کاربران برای مشاهده کامل ویدیوها باید روی آن‌ها ضربه بزنند.
 
موسری ماه گذشته میلادی به مجلس سنای آمریکا رفت و قول داد که دسترسی معنادار به اطلاعات این شبکه اجتماعی را برای محققان شخص ثالث فراهم می‌کند تا امکان انجام مطالعات درباره اثرات این شبکه اجتماعی بر کاربران و به ویژه نوجوانان وجود داشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.