سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 1, 2022
10:59 شنبه، 11ام دیماه 1400
کد خبر: 131899

لنوو از شارژر USB-C جدیدی با توان ۱۳۵ وات برای لپ‌تاپ‌های سری لیجن معرفی کرد

 
لنوو امروز از شارژ USB Type-C جدیدی رونمایی کرد که توان شارژ ۱۳۵ وات را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد و احتمالا چینی‌ها برای لپ‌تاپ‌های آینده سری لیجن از آن بهره خواهند گرفت.
 
مدیر بازاریابی چینی لنوو امروز از شارژ ۱۳۵ واتی USB Type-C این شرکت رونمایی کرد که برای لپ‌تاپ‌های لنوو لیجن طراحی شده است. همچنین این شارژ از پروتکل شارژ PD 3.1 پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توان انتظار داشت لپ‌تاپ‌های لیجن نیز در آینده به این استاندارد مجهز شوند.
 
استاندارد جدید USB-PD 3.1 در ماه مه سال ۲۰۲۱ توسط انجمن USB-IF با میزان قدرت افزایش یافته معرفی شده بود. قدرت شارژ این استاندارد جدید در مقایسه با نسل قبلی یا همان PD 3.0 به طور قابل توجهی از ۱۰۰ وات به ۲۴۰ وات افزایش یافته است.
 
تغییر رابط شارژ لپ‌تاپ‌های آینده لنوو
 
 
لپ‌تاپ‌ها برتر، لیجن و معمولی لنوو در صورت پذیرش این استاندارد جدید احتمالا رابط شارژ سنتی چهار گوش خود را کنار خواهند گذاشت. با این وجود، لپ‌تاپ‌ها لنوو با شارژرهای بسیار بیشتری سازگار خواهند بود و برای شارژ آن‌ها احتمالا فقط به یک شارژر USB-C نیاز پیدا خواهید کرد.
 
گفته می‌شود که لنوو هم اکنون در حال کار روی محصولات جدیدی است تا مجموعه دستگاه‌های سری لیجن خود را گسترش دهد. برخی از آن‌ها مانند گوشی گیمینگ Y90، تبلت گیمینگ Y700 و لپ تاپ گیمینگ Y7000P قرار است در سال ۲۰۲۲ روانه بازار شوند.
 
 
از بین این دستگاه‌ها، لپ تاپ گیمینگ آینده لنوو احتمالا از نمایشگر 2K با نسبت تصویر ۱۶:۹ و نرخ تازه سازی ۱۶۵ هرتز بهره خواهد برد. در حال حاضر مشخصات بیشتری درباره آن وجود ندارد اما انتظار می‌رود تا در روزهای آینده بیشتر درباره آن اطلاع رسانی شود.
 
در اخبار گذشته مربوط به این شرکت، رندرهایی از لپ‌تاپ ۱۷ اینچی لنوو تینک بوک پلاس فاش شده بود که در کنار صفحه کلید خود نمایشگر ثانویه‌ای دارد که شبیه یک تبلت کوچک است. همچنین این دستگاه از قلم نیز بهره می‌برد که احتمالا برای نمایشگر ثانویه آن کاربرد دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.