تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

January 2, 2022
14:21 یکشنبه، 12ام دیماه 1400
کد خبر: 131950

ناکامی مایکروسافت در عمل به وعده‌اش: عدم انتشار اندروید 11 برای سرفیس دوئو در 2021

 
مایکروسافت قصد داشت تا پایان سال 2021 به‌روزرسانی سیستم عامل اندروید 11 را برای سرفیس دوئو منتشر کند. اکنون به صورت رسمی وارد سال 2022 شده‌ایم و همچنان خبری از به‌روزرسانی نرم‌افزاری این دستگاه نیست.
 
مایکروسافت در سپتامبر گذشته اعلام کرده بود: «ما همچنان متعهدیم تا برای سرفیس دوئو به‌روزرسانی‌های جدیدی ارائه کنیم و تلاش داریم تا قبل از پایان سال جاری اندروید 11 را برای کاربران فعلی خود ارائه کنیم.» با این وجود در حالی که بسیاری از کاربران امیدوار بودند تا نسخه بعدی سیستم عامل گوگل برای آن‌ها ارائه شود، ردموندی‌ها هنوز به هدف خود دست پیدا نکرده‌اند.
 
عدم تحقق وعده مایکروسافت برای سرفیس دوئو
 
همانطور که Windows Central در گزارش خود توضیح می‌دهد، هرچند مایکروسافت نتوانست به وعده خود عمل کند، اما در گذشته اتفاق مشابهی از سوی سایر تولیدکنندگان نیز رخ داده است. مطابق معمول، گوگل در ابتدا دستگاه‌های خود را به سرعت به‌روزرسانی می‌کند و فرآیند انتشار آپدیت برای نسخه‌های بعدی ممکن است ماه‌ها طول بکشد.
 
همین امر در اندروید 12 نیز دنبال می‌شود و در حالی که گوشی‌های پیکسل زودتر به‌روزرسانی آن را دریافت کرده بودند، دستگاه‌های دیگری مانند گلکسی S21 کمی دیرتر به‌روزرسانی سیستم عامل جدید گوگل را دریافت کردند.
 
هرچند در برخی گزارش‌ها عنوان شده بود که اندروید به عنوان یک سیستم عامل برای دستگاه‌هایی مانند سرفیس دوئو مناسب نیست و به همین دلیل عرضه آن می‌تواند کمی طول بکشد، اما کاربران این دستگاه از زمان عرضه اولیه در 15 ماه پیش به‌روزرسانی مهمی دریافت نکرده‌اند که نکته ناامیدکننده مهمی محسوب می‌شود.
 
در نهایت باید به این نکته امیدوارانه توجه کرد که Windows Central از منابع خود نقل کرده است که «به‌روزرسانی اندروید 11 برای سرفیس دوئو انجام شده است و زمانی که توسط گوگل و AT&T تایید شود، عرضه خواهد شد.» با این وجود می‌توان انتظار داشت تا در روزهای آینده گزارش‌های تکمیلی بیشتری در این رابطه منتشر شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.