اپلیکیشن

تجارت الکترونیک

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

January 4, 2022
11:35 سه شنبه، 14ام دیماه 1400
کد خبر: 131998

یک میلیون راننده جدید در اسنپ / کرایه اسنپ چگونه محاسبه می‌شود؟

درحالی که شرکت‌های تاکسی‌های اینترنتی در چند ماه اخیر با چالش‌های متفاوتی از سوی سوی رانندگان و مسافران خود روبه رو شده‌اند، مدیر تجاری اسنپ از افزایش یک میلیونی رانندگان اسنپ خبر داد.
 
 
به گزارش تجارت‌نیوز، مدیر تجاری اسنپ اعلام کرده که تعداد رانندگان اسنپ نسبت به سال گذشته از دو میلیون نفر به سه میلیون نفر افزایش یافته است.
 
افزایش رانندگان اسنپ در حالی است که شرکت‌های تاکسی‌های آنلاین در یک سال اخیر با چالش‌های مختلفی از قبیل ارزان بودن نرخ کرایه، تاخیر در واریز سهمیه بنزین و … مواجه شده‌اند.
 
بر اساس گزارش‌های به دست آمده نیز به تازگی رانندگان سفرها را به علت کرایه ارزان قبول نمی‌کنند، که تاخیر در قبول سفر باعث مشکلاتی برای مسافران تاکسی‌های آنلاین شده است.
 
چرا اسنپ نیست؟
مدیر تجاری اسنپ درباره کاهش راننده نیز گفته است که در شرایط مدت زمان سفرها هم به دلیل ترافیک ایجاد شده افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه، تعداد سفرهایی که هر کاربر راننده نسبت به شرایط عادی می‌تواند انجام دهد کمتر می‌شود. از سوی دیگر تعداد کاربران راننده آماده انجام سفر هم کاهش می‌یابد.
 
علی‌رغم افزایش هزینه‌های خودرو، استهلاک، بنزین و همیچنین اعتراض بسیاری از رانندگان نسبت به اوضاع، اما تعداد رانندگان اسنپ در طی یک سال گذشته افزایش پیدا کرده است.
 
نحوه محاسبه نرخ کرایه
فرید شهابی، مدیر تجاری اسنپ درباره نحوه محاسبه نرخ کرایه تاکسی‌های آنلاین می‌گوید: ساختار قیمت‌گذاری در تاکسی‌های اینترنتی پویاست و ممکن است گاهی برای یک مسیر ثابت در ساعات مختلف قیمت متفاوتی در نظر گرفته شود. این موضوع یکی از تفاوت‌های اصلی تاکسی‌های اینترنتی با آژانس‌ها و تاکسی‌های تلفنی است.
 
همچنین او شرایط جوی، ترافیک، مناسبت‌ها و اتفاقات خاص بر کاهش یا افزایش میزان عرضه و تقاضا و نرخ کرایه‌ها را تاثیرگذار می‌داند.
 
شرایط اقتصادی نامناسب کشور ممکن است یکی از دلایل افزایش تعداد رانندگان تاکسی‌های اینترنتی در کشور باشد، چرا که برخی از افراد به دلیل کافی نبودن حقوق شغل اول، به ناچار به شغل راننده اسنپ و تپسی روی می‌آورند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.