اپراتورها

تلفن همراه

فناوری

January 4, 2022
15:10 سه شنبه، 14ام دیماه 1400
کد خبر: 132014

راه‌اندازی تجاری شبکه 5G ورایزون و AT&T باز هم به تعویق افتاد

ICTna.ir – قرار بود فردا برابر با پنجم ژانویه سال ۲۰۲۲ دو اپرواتور ورایزون و AT&T با تاخیر دو هفته‌ای نسبت به عرضه تجاری خدمات شبکه 5G برای نخستین بار اقدام کنند، اما به دلیل رفع نشدن تداخلات فرکانسی این شبکه‌ها با ارتفاع‌سنج رادیویی هواپیماها در باند C، راه‌اندازی شبکه 5G آنها باز هم به تعویق افتاد.

5G C-band.jpeg

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، بن‌بستی که ورایزون، AT&T وFCC  را در مقابل سازمان هوانوردی و به طور کلی صنعت هوانوردی بر سر عرضه تجاری سرویس‌های 5G این دو اپراتور در باند C قرار داده بود، بالاخره به توافق اپراتورها با وزارت حمل و نقل آمریکا منجر شد.

اپراتورهای تلفن همراه آمریکا خبر دادند در توافق با وزارت حملو نقل این کشور مقرر شد راه‌اندازی سرویس‌‌های 5G باند C دو هفته دیگر به تعویق بیفتد.

این توافق به معنی لغو جشن برنامه‌ریزی شده ورایزون برای بهره‌برداری از باند C در ساعت یک بعدازظهر روز سه‌شنبه نیز محسوب می‌شود.

ورایزون اعلام کرده است: توافق کردیم تا به مدت دو هفته عرضه رسمی خدمات نسل پنجم تلفن همراه را به تاخیر بیاندازیم که عرضه ایمن شبکه 5G را در ماه ژانویه تضمین می‌کند و بهترین و قابل اعتمادترین شبکه در آمریکا خدمات خود را ارایه خواهد کرد.

AT&T نیز اعلام کرد: بنابر درخواست وزیر حمل و نقل آمریکا، ما به صورت داوطلبانه تاخیر دوباره دو هفته‌ای برای عرضه خدمات 5G خود در باند C را پذیرفتیم. البته به تعهد خود برای رعایت حریم منطقه حفاظت شده به مدت شش ماه نیز پایبند هستیم. ما می‌داتیم که امنیت و 5G می‌تواند به صورت همزمان برقرار شود و اطمینان داریم همکاری‌های بیشتر و ارزیابی‌های فنی به رفع نگرانی‌ها کمک بسزایی خواهد کرد.

جنی شیفر، قائم‌مقام سازمان هوانوردی آمریکا نیز در اطلاعیه گفت: امنیت یکی از اصلی‌ترین ماموریت‌های ما است و سرفصل همه تصمیم‌های ما قرار دارد.

او همچنین گفت: توافق صورت گرفته شامل حفظ حریم منطقه حفاظت شده مشابه آنچه کشورهای اروپایی پیاده‌سازی کردند، است و طی مدت شش ماه حریم ایمن ۵۰ فرودگاه آمریکا را حفظ خواهند کرد. باتوجه به اینکه استانداردها و محل‌های عملیاتی آمریکا منحصر به فرد است، معتقدیم چنین تصمیمی منجر به کاهش آسیب‌ها به عملیات هوایی خواهد شد.

صنعت هوانوردی و FAA پیش از این نگرانی‌های خود را درخصوص تداخل 5G با تجهیزات الکترونیکی حساس هواپیماها مانند ارتفاع‌سنج‌های رادیویی که می‌تواند پروازها را مختل کند، اعلام کرده بودند.

او افزود: از AT&T و ورایزون بسیار سپاسگزاریم که به صورت داوطلبانه پذیرفتند تا عرضه تجاری خدمات شبکه خود را برای دو هفته دیگر به تعویق بیاندازند و به رعایت حریم حفاظت شده هوایی نیز متعهد هستند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.