سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 6, 2022
15:33 پنجشنبه، 16ام دیماه 1400
کد خبر: 132073

فراخوان ایسوس برای مادربرد معیوب

 
ایسوس به دنبال گزارشهایی درباره ذوب شدن مادربردهای این شرکت از سوی بعضی از کاربران، مجبور شد برای این محصول فراخوان صادر کند.
 
گزارشهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که شماری از مادربردهای Z۶۹۰ Hero ساخت ایسوس، پس از استفاده معمول سوخته و دود تولید می کنند.
 
ایسوس به وجود ایراد اذعان و اعلام کرد ممکن است مربوط به بعضی از محصولاتی باشد که در سال ۲۰۲۱ تولید شده اند. مدل Z۶۹۰ Hero یک مادربرد پیشرفته برای استفاده در رایانه‌های رومیزی بازی است.
 
اکثر افرادی که معیوب بودن مادربرد دستگاه خود را گزارش کرده اند، یک کد هشدار بایوس ۵۳ را در صفحه خود مشاهده کرده اند که نشان دهنده وجود مشکل در عملکرد حافظه است. عده دیگری بوی دود حس کرده و نشانه‌های سوختن را در محصولات این شرکت مشاهده کرده اند. یک کاربر هم در شبکه اجتماعی ردیت وقوع آتش سوزی ناشی از این قطعه معیوب را گزارش کرد. کاربر مکس اچ دی گفت: در حال وب گردی بوده که رایانه شخصی‌اش خاموش شد و هنگامی که نگاه کرد، متوجه شد یک قطعه در مادربرد آتش گرفته است.
 
بر اساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، ایسوس در بیانیه‌ای در وب سایت خود وجود این مشکل را تایید کرد و هشدار داد مادربردهای مذکور در سال ۲۰۲۱ با شماره سریال و قطعه معیوب مشخص تولید شده اند. صاحبان این مدل مادربرد برای اطلاع از سالم بودن محصول مذکور می توانند بسته محصول خود را چک کنند. همچنین مشتریان ایسوس می تواند شماره سریال خود را در وب سایت ایسوس چک کنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.