تلفن همراه

گجت

January 9, 2022
10:05 یکشنبه، 19ام دیماه 1400
کد خبر: 132114

شکست گوگل برای لغو حکم ممنوعیت واردات اسپیکر هوشمند

 
شرکت سونوس برنده مبارزه حقوقی علیه گوگل در پرونده مربوط به امتیازهای انحصاری فناوری اسپیکرهای هوشمند شد که مدعی است توسط این غول اینترنتی نقض شده اند.
 
 حکم دادگاه تجاری آمریکا به معنای آن است که اسپیکرهای هوشمند گوگل و سایر دستگاههای خانگی هوشمندی که از امتیازهای انحصاری متعلق به سونوس استفاده کرده اند، نمی توانند به آمریکا وارد شوند.
 
سونوس اعلام کرده است اگر گوگل حاضر نشود هزینه مجوز را به این شرکت پرداخت کند، باید امکانات اسپیکرهایش را تنزل دهد. اما گوگل اعلام کرده که راه حلهایی را طراحی کرده تا از هر گونه اختلالی اجتناب کند. این غول فناوری اعلام کرده که با حکم صادره از سوی کمیسیون تجارت بین الملل آمریکا موافق نیست و به دفاع از خود در برابر ادعاهای بی معنی سونوس درباره شراکتشان و مالکیت معنوی ادامه می دهد.
 
کمیسیون تجارت بین الملل آمریکا اعلام کرد گوگل تمامی پنج امتیاز انحصاری که سونوس درباره آنها شکایت داشته، را نقض کرده است و تصمیمی که اولین بار در اوت سال ۲۰۲۱ گرفته بود را تایید کرد.
 
این امتیازهای انحصاری مربوط به اسپیکرهای مولتی روم و نحوه تنظیم شبکه ای آنها برای پخش همزمان موسیقی با بلندی صدای یکسان در اتاقها یا محدوده های مختلف یک خانه است. قابلیت مولتی روم هنگامی که نخستین بار عرضه شد، قابلیت منحصر سنوس بود و جایزه نوآوری را در نمایشگاه فناوری CES ۲۰۰۵ نصیب این شرکت کرد.
 
گوگل به تغییرات طراحی که در زمان مبارزه حقوقی ارائه کرده بود و از استفاده از امتیازهای انحصاری سونوس اجتناب کرده بودند، اشاره و اعلام کرد کمیسیون تجارت بین الملل آمریکا با سیستم جدید مخالفت نکرده است.
 
با این حال تیم خانه هوشمند گوگل نِست اطلاعیه ای را منتشر و اعلام کرد کاربران باید هر اسپیکر را به صورت جداگانه تنظیم کنند و دیگر نمی توانند صدای اسپیکرها را با استفاده از دکمه صدای فیزیکی تلفن به صورت شبکه ای تنظیم کنند. شمار کوچکی از کاربران هم ممکن است لازم باشد از یک اپلیکیشن ویژه برای تکمیل تنظیمات استفاده کنند.
 
سخنگوی گوگل گفت: اگرچه با تصمیم امروز موافق نیستیم اما از این که کمیسیون تجارت بین الملل آمریکا طراحیهای اصلاح شده ما را تایید کرد، قدردانی می کنیم و انتظار نداریم واردات یا فروش محصولاتمان مشکلی پیدا کند. گوگل اعلام کرد به دنبال بازبینی مجدد این تصمیم خواهد بود.
 
بر اساس گزارش شبکه بی بی سی، سونوس و گوگل درگیر یک سلسله اختلافات بلندمدت شده اند و در خصوص استفاده از دستیارهای هوشمند مانند دستیار گوگل در فناوری سونوس درگیر شدند. چند شکایت دیگر بین این دو شرکت در جریان است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.