تلفن همراه

گوشی

January 9, 2022
16:56 یکشنبه، 19ام دیماه 1400
کد خبر: 132160

شیائومی میکس 5 پرو احتمالا با تراشه اختصاصی Surge C2 از راه می‌رسد

 
شیائومی پارسال پردازنده سیگنال تصویری Surge C1 را همراه با میکس فولد معرفی کرد. حالا در گزارش‌ها پیش‌بینی شده که نسل دوم این تراشه با نام Surge C2 با میکس 5 پرو از راه برسد. در حال حاضر مشخص نیست که Surge C2 چه قابلیت‌های جدیدی خواهد داشت، و قرار نیست که این تراشه را روی مدل معمولی میکس 5 ببینیم.
 
به گزارش وب‌سایت XiaomiUI، قابلیتی به نام MIPISEL در کد شیائومی دیده شده که پیش‌تر در کد میکس فولد هم مشاهده شده بود. از آن‌جایی که میکس فولد از تراشه اختصاصی Surge C1 استفاده می‌کرد، احتمال داده می‌شود که میکس 5 پرو هم تراشه اختصاصی خودش را داشته باشد.
 
البته آن‌چه می‌دانیم این است که میکس 5 پرو از تراشه‌ای از سری Surge C بهره می‌برد، بنابراین ممکن است شیائومی از همان Surge C1 استفاده کند، اما با توجه به این که تفاوت اصلی میکس 5 و 5 پرو در بخش دوربین آن‌هاست، پیش‌بینی می‌شود که پردازنده سیگنال تصویر هم در این دو دستگاه متفاوت باشند.
 
 
مشخصات شیائومی میکس 5 پرو
از دیگر مشخصات فنی سری شیائومی میکس 5 می‌توانیم به دوربین سلفی 48 مگاپیکسلی اشاره کنیم. میکس 5 احتمالا برای دوربین اصلی از یک سنسور 50 مگاپیکسلی با لرزشگیر نوری استفاده خواهد کرد و در کنار آن یک سنسور تله‌فوتوی 48 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 2 برابری و یک سنسور فوق عریض 48 مگاپیکسلی خواهد داشت.
 
میکس 5 پرو هم احتمالا به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتوی 48 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابری و دوربین فوق عریض 48 مگاپیکسلی مجهز می‌شود.
 
وب‌سایت XiaomiUI مدعی است که شیائومی در ماه مارس (اسفند یا فروردین) از پرچمدار جدیدی رونمایی می‌کند که نه شیائومی 12 اولترا بلکه سری میکس 5 خواهد بود. این وب‌سایت می‌گوید شیائومی 12 اولترا به این زودی، حداقل در فصل اول و دوم سال 2022، معرفی نمی‌شود.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.