تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 10, 2022
14:14 دوشنبه، 20ام دیماه 1400
کد خبر: 132181

نمایشگاه مشترک تمبر ایران و چین افتتاح شد

 
نخستین نمایشگاه مشترک تمبر ایران و چین، به مناسبت پنجاهمین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور افتتاح شد.
 
 حسن عمیدی -رئیس موزه ارتباطات- در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مشترک تمبر ایران و چین که امروز در موزه ارتباطات برگزار شد، اظهار کرد: شاهد برگزاری نخستین نمایشگاه مشترک تمبر ایران و چین هستیم که بعد از رونمایی و چاپ دو کشور در ماه گذشته در موزه ارتباطات اتفاق افتاد. 
 
وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه، فصل جدیدی در گسترش روابط فرهنگی بین ایران و چین است و می‌تواند باعث تعمیق ارتباط دو کشور در فرهنگ و هنر باشد و در حافظه تاریخی‌ مردم ثبت شود. تمبر در کنار سفیر فرهنگی بودن می‌تواند به عنوان رسانه‌، قابلیت پیام‌رسانی فرهنگی، هنری و سیاسی بین کشورها را داشته باشد.
 
سیداحمد محیط طباطبایی -رئیس کمیته‌های ملی موزه‌های ایران (ایکوم)- هم در ادامه این مراسم اظهار کرد: این نخستین بار است که ما در موزه پست و ارتباطات، نمایشگاه تطبیقی برای یک قرن گذشته در رابطه با انتشار تمبرهای دو کشور برگزار می‌کنیم. تمبر ‌پدیده‌ای است که به عنوان سفیر فرهنگی میان کشورها عمل می‌کند و در جهت اهداف کلی شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) که نزدیکی و فراگیری و هم‌بستگی میان ملت‌هاست، این نمایشگاه قدمی بسیار موثر و گامی شایسته است.
 
وی‌ ادامه داد: این نمایشگاه اگرچه به مناسبت پنجاهمین سال روابط سیاسی ایران و چین برپا می‌شود، بلکه دیگر راهی است برای گذشته تاریخی میان دو ملت که نه به ۱۰۰ سال که به قرن‌ها و دورانی طولانی بازمی‌گردد. موزه ملی ارتباطات ایران نقش خود در قالب یک‌ موزه، به عنوان یک نهاد فرهنگی که رابط‌ میان مسائل مختلف اجتماعی کشور و سایر کشورهاست، در سال‌های اخیر به‌خصوص در دوران فعلی، همچون سفیر فرهنگی درآمده است، زیرا در این موزه، مجموعه بسیار نفیسی از ۱۰۰ کشور درباره مفاهیم فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در قالب تمبر وجود دارد.
 
رمضانعلی سبحانی‌فر -مدیرعامل شرکت ملی پست- نیز در این مراسم اظهار کرد: به تمبر،  عنوان سفیر فرهنگی اطلاق می‌شود و با توجه به اشکالی که روی تمبرها منقش هستند، مسائل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بین کشورها در آنها به تصویر کشیده می‌شود. امروز این نمایشگاه به این منظور برگزار شده که انتقال‌دهنده روابط گذشته دو کشور باشد و ظرفیت‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف به نسل جدید انتقال می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه در ماه گذشته تمبر مشترک دوستی بین دو کشور ایران و چین رونمایی شد، افزود: تمبرهای مشترک بین دو کشور به ۱۰۰ سال گذشته برمی‌گردد که حاکی از روابط خوب بین دو کشور است و به همین دلیل پیشنهاد برگزاری نمایشگاه مشترک تمبر را دادند که مورد استقبال قرار گرفت. این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که ایران و چین، از گذشته تاریخ و تمدن کهنی در جوامع بین‌المللی داشتند.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: نکته بعدی، موضوع روابط بین دو کشور است که نه به ۵۰ سال روابط دیپلماتیک، بلکه به روابط قدیمی اقتصادی و اجتماعی بین دو کشور برمی‌گردد. اکنون سیاست‌گذاری و استراتژی بین دو کشور مهیا شده و عزم جدی بر برقراری روابط بین دو کشور است. ما باید گذشته بین دو کشور را به نسل جدید انتقال دهیم تا در ریل‌گذاری جدید، تصمیمات خوبی بگیریم و بتوانیم از ظرفیت‌های موجود علاوه بر مسائل فرهنگی، در بخش‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی استفاده کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.