اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

January 11, 2022
11:40 سه شنبه، 21ام دیماه 1400
کد خبر: 132211

درآمد 60 میلیارد دلاری توسعه‌دهندگان از اپ استور در سال 2021

 
اپل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مجموع درآمد توسعه‌دهندگان اپ استور از سال 2008 تاکنون به 260 میلیارد دلار رسیده و درآمد آن‌ها برای سال 2021 نزدیک به 60 میلیارد دلار بوده است. افزون بر این، میزان صرف هزینه توسط کاربران در اپ استور در بازه زمانی شب کریسمس تا شب سال نو 2022 افزایشی دو رقمی داشته است.
 
اپل به‌طور مستقیم اعلام نکرده که درآمد اپ استور در سال 2021 چقدر بوده، اما پارسال گفته بود که مجموع رقم درآمدهای این فروشگاه تا پایان 2020 به 200 میلیارد دلار رسیده است. در نتیجه، با یک محاسبه ساده می‌توانیم عدد 60 میلیارد دلار را به عنوان درآمد سال 2021 به دست آوریم.
 
کوپرتینویی‌ها در پایان 2019 اعلام کرده بودند که از آغاز تاسیس اپ استور، توسعه‌دهندگان درآمد 155 میلیارد دلاری داشته‌اند. این رقم در انتهای سال 2018 حدود 120 میلیارد دلار بود. بنابراین جهت مقایسه می‌توانیم ببینیم که درآمدهای اپ استور در سال 2019 حدود 35 میلیارد دلار، در سال 2020 حدود 45 میلیارد دلار و در سال 2021 حدود 60 میلیارد دلار بوده است.
 
 
درآمد اپ استور در آستانه سال نو 2022 رکورد زد
این شرکت همچنین در یک اظهارنظر مبهم مدعی شد که کاربران اپ استور در فاصله زمانی شب کریسمس تا شب سال نو بیش از همیشه برای خرید اپلیکیشن‌ها هزینه کرده‌اند و رشد دو رقمی را نسبت به پارسال به وجود آورده‌اند. این شرکت پارسال گفته بود که کاربران در آستانه ورود به سال 2021 حدود 1.8 میلیارد دلار در زمینه خرید کالاهای دیجیتال و خدمات هزینه کرده بودند.
 
کوپرتینویی‌ها می‌گویند سرویس‌های اختصاصی خودشان و توسعه‌دهندگان حالا بیش از 745 میلیون مشترک پولی دارند، با این حال مشخص نیست که چه تعداد از این افراد از سرویس‌های خود اپل استفاده می‌کنند.
 
اپل اخیرا ساختار دریافت کارمزد خود را تغییر داد تا سهم کمتری از درآمد توسعه‌دهندگان را طلب کند. این شرکت در ماه نوامبر 2020 گفت اپلیکیشن‌هایی که سالانه کمتر از 1 میلیون دلار درآمد دارند باید به جای 30 فقط 15 درصد از درآمد خود را به عنوان کارمزد به اپل بدهند. این قانون در سال 2021 برای شماری از اپلیکیشن‌های خبری که حاضر به مشارکت در برنامه اپل نیوز باشند نیز در نظر گرفته شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.