تلفن همراه

گوشی

January 11, 2022
14:19 سه شنبه، 21ام دیماه 1400
کد خبر: 132225

اپل احتمالا در 2024 از یک آیپد مجهز به نمایشگر OLED سامسونگ رونمایی می‌کند

 
مدت‌هاست شاهد انتشار گزارش‌ها درباره عرضه آیپدها با نمایشگر OLED هستیم. حالا گزارشی تازه از امکان عرضه چنین محصولی در سال 2024 خبر می‌دهد و ظاهرا اپل می‌خواهد برای تامین پنل OLED این آیپد به سراغ سامسونگ برود.
 
طبق گزارش وب‌سایت «The Elec»، سامسونگ در حال توسعه تجهیزات موردنیاز برای تولید پنل‌های OLED برای آیپدهای اپل است، البته کوپرتینویی‌ها برای اینکه چنین پروژه‌ای برای کره‌ای‌ها صرفه اقتصادی داشته باشد، باید تعداد بالایی از این پنل‌ها را سفارش دهند.
 
به گفته Elec، سامسونگ و اپل برای ساخت یک پنل OLED با ابعاد 10.86 اینچ در سال 2021 با یکدیگر همکاری کردند، اما این همکاری در فصل سوم 2021 متوقف شد. کوپرتینویی‌ها به دنبال ساختار دو پشته بودند، اما چنین پروژه‌ای برای سامسونگ بسیار گران خواهد بود، مخصوصا اگر تعداد سفارشات کم باشد.
 
نمایشگر OLED سامسونگ در آیپد اپل
پس از این توقف همکاری، حالا به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها می‌خواهند دوباره با کره‌ای‌ها وارد همکاری شوند و در صورتی که تعداد بالایی پنل به سامسونگ سفارش دهند، این کمپانی در فصل دوم 2022 برنامه‌هایش برای سرمایه‌گذاری را نهایی می‌کند و در فصل سوم، تجهیزات موردنیاز را سفارش می‌دهد. انتظار می‌رود تجهیزات سال 2023 تحویل سامسونگ داده شوند و کره‌ای‌ها سال 2024 پنل OLED مورد نیاز آیپد را در اختیار اپل قرار می‌دهند.
 
طبق این گزارش، سامسونگ در حال تلاش برای گسترش پنل‌های OLED نسل 8.5 IT خود است تا پنل‌ها را با قیمت مدنظر اپل در اختیار این کمپانی قرار دهد. البته برای اینکار، به تجهیزات جدید نیاز دارد تا مورد تایید کوپرتینویی‌ها قرار بگیرد. در حال حاضر Gen 5.5 و Gen 6 قیمت بالایی دارد.
 
احتمال عرضه آیپد با پنل OLED در سال 2024 بستگی به میزان سفارش اپل به سامسونگ دارد. البته کوپرتینویی‌ها می‌توانند به سراغ تامین‌کنندگان دیگر هم بروند. یکی از این شرکت‌ها، BOE است که گفته می‌شود نمایشگرهای OLED با سایز 15 اینچ برای آیپدها و مک‌بوک‌های آینده تولید خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.