تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 11, 2022
16:23 سه شنبه، 21ام دیماه 1400
کد خبر: 132231

تنسنت احتمالا بلک شارک را با قیمت بیش از 470 میلیون دلار از شیائومی می‌خرد

 
تنسنت، غول حوزه فناوری و بازی چینی ظاهرا در حال خرید برند بازی شیائومی یعنی «بلک شارک» است و گفته می‌شود معامله آن‌ها به ارزش بیش از 470 میلیون دلار انجام خواهد شد.
 
«Abhishek Yadav»، منبع شناخته شده حوزه موبایل و تکنولوژی اخبار مربوط به خرید بلک‌شارک توسط تنسنت را در توییتر فاش کرده است. با این وجود، باید اشاره کرد که هم اکنون جزئیات زیاد دیگری درباره این خرید منتشر نشده و دو غول چینی نیز بیانیه‌ای درباره آن به اشتراک نگذاشته‌اند اما اگر این معامله صورت بگیرد، تنسنت به طور رسمی وارد بخش گوشی‌های گیمینگ خواهد شد.
 
تنسنت پیش از این با سازندگان مختلفی از جمله «راگ فون» ایسوس و «رد مجیک» نوبیا مشارکت‌های مشابهی انجام داده بود اما با بلک‌شارک، این شرکت چینی می‌تواند تجارت خود را در خارج از کشور نیز ادامه دهد، زیرا بخش بازی شیائومی پیش از این در برخی بازارهای بزرگ جهانی نفوذ کرده است.
 
حضور تنسنت پس از خرید بلک شارک در حوزه متاورس؟
بلومبرگ در گزارشی توضیح می‌دهد که بزرگ‌ترین شرکت فناوری چین در کنار غول‌های جهانی مانند متا، قصد دارد تا در حوزه متاورس حضور داشته باشد. «مارتین لا»، رئیس تنسنت در جلسه اعلام درآمد اخیر این شرکت، از متاورس به عنوان «یک فرصت واقعی» یاد و ادعا کرد که تبدیل شدن این مفهوم به واقعیت، احتمالا بیش از حد انتظار طول خواهد کشید.
 
به همین منظور، برخی منابع اشاره کرده‌اند که بلک‌شارک پس از این خرید دستخوش تغییراتی خواهد شد و ظاهرا روند کاری آن‌ها وارد حوزه فناوری و دستگاه‌های مبتنی بر واقعیت مجازی می‌شود. گفته می‌شود که پس از نهایی شدن این معامله، تنسنت به تولید محتوای نرم‌افزاری واقعیت مجازی مشغول می‌شود و بلک شارک تولید سخت افزار را آغاز می‌کند. با این حال هنوز چیزی به طور رسمی اعلام نشده و باید دید در روزهای آینده چه اخبار تکمیلی منتشر خواهند شد.
 
بلک شارک در سال 2017 تاسیس شد و در حال حاضر، شیائومی سهامدار عمده آن است و حدود 46.4 درصد از سهام این برند را در اختیار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.