امنیت

اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 12, 2022
14:10 چهارشنبه، 22ام دیماه 1400
کد خبر: 132262

رئیس جمهور فرانسه درباره اخبار جعلی هشدار داد

 
امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه در یک سخنرانی اعلام کرد افرادی که اخبار جعلی را در فضای آنلاین منتشر می کنند باید مسئول شناخته و به دست عدالت سپرده شوند. 
 
 به نقل از آسوشیتدپرس، این درحالی است که انتخابات ریاست جمهوری کشور در آوریل برگزار می شود و چالش اخبار جعلی اهمیت بیشتری یافته است.
 
مکرون در سخنرانی خود در پاریس درباره تهدید اخبار جعلی آنلاین برای دموکراسی هشدار داد. او پیشنهاد کرد قوانین جدید باید پلتفرم های اینترنتی، اینفلوئنسرها و افرادی که در فضای آنلاین توجهات را جلب می کنند در فرانسه مسئول محتوای انتشار یافته شناخته شوند.
 
او در این باره گفت: همین روند باید درباره رسانه های خارجی اجرا شود که اجازه جریان یافتن اخبار جعلی در فرانسه را می دهند.
 
مکرون همچنین هشدار داده دموکراسی های غربی هم اکنون به اندازه ای قدرتمند نیستند که با پروپاگاندای عوامل رژیم های خارجی مقابله کنند. او در این باره افزود: ما باید شیوه محافظت از خود در مقابل دخالت های خارجی را بیابیم.
 
سخنرانی رئیس جمهور فرانسه در حالی انجام می شود که وی گزارشی درباره عواقب احتمالا اخبار جعلی دریافته کرده است. در گزارش مذکور به تاثیر اخبار جعلی بر شورش حامیان ترامپ در آمریکا و حمله به ساختمان کنگره این کشور در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی نیز اشاره شده است.
 
در سال ۲۰۱۷ میلادی کمپین انتخابات ریاست جمهوری مکرون با هک و نشت وسیع اسناد روبرو شد. استفاده از بات ها نگرانی هایی را درباره گروه های مرتبط با روسیه ایجاد کرد. البته دولت این کشور هرگونه دخالت در این روند را انکار کرد.
 
در سال ۱۸۸۱ میلادی قانونی درباره آزادی رسانه در فرانسه تصویب شده که قوانین درباره افترا و نفرت پراکنی را نیز شامل می شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.