امنیت

تجارت الکترونیک

سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

January 14, 2022
12:42 جمعه، 24ام دیماه 1400
کد خبر: 132304

کاخ سفید به دنبال جلسه با غول‌های فناوری درباره امنیت نرم افزار

 
کاخ سفید پس از سلسله حملات سایبری بزرگی که سال میلادی گذشته به وقوع پیوست، با مدیران شرکتهای بزرگ فناوری شامل گوگل، اپل و آمازون برای گفت و گو درباره امنیت نرم افزار دیدار می کند.
 
 جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در دسامبر پس از کشف یک آسیب پذیری امنیتی در نرم افزار کد باز Log۴j که سازمانهای سراسر جهان از آن برای دیتا لاگ در اپلیکیشن‌هایشان استفاده می‌کنند، نامه‌ای به مدیران شرکتهای فناوری ارسال کرده بود. در این نامه سالیوان خاطرنشان کرده بود چنین نرم افزار کد بازی به شکل گسترده استفاده شده و به صورت داوطلبانه نگهداری می شود و یک نگرانی امنیت ملی مهمی است.
 
کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد دیدار روز پنج شنبه که به میزبانی آن نوبرگر، معاون مشاور امنیت ملی برای فناوری نوظهور و سایبری برگزار می شود، درباره نگرانیهای پیرامون امنیت نرم افزار کد باز و نحوه بهبود آن صحبت می شود.
 
شرکتهای فناوری دیگری که در این دیدار حضور دارند شامل IBM، مایکروسافت و مِتا پلتفرمز (شرکت مادر فیس بوک) هستند. نمایندگان سازمانهای دولتی شامل وزارت امنیت داخلی، وزارت دفاع و وزارت بازرگانی هم حضور دارند.
 
امنیت سایبری اولویت اصلی دولت بایدن پس از وقوع حملات سایبری متعدد در سال میلادی گذشته است که به لو رفتن اطلاعات هزاران شرکتها و سازمانهای دولتی منجر شد. در یکی از این حملات هک که دولت آمریکا روسیه را عامل احتمالی آن معرفی کرد، نرم افزار شرکت سولار ویندز هک شد و هکرها موفق شدند به هزاران شرکت و دفاتر دولتی که از محصولات این شرکت استفاده می کردند، دسترسی پیدا کنند. هکرها به ایمیلهای وزارتخانه‌های خزانه داری، دادگستری و بازرگانی و سازمانهای دیگر دسترسی پیدا کردند.
 
بر اساس گزارش رویترز، تداول رو به رشد و تاثیر چنین حملاتی باعث شد دولت آمریکا سال میلادی گذشته فرمان اجرایی صادر کند که باعث تشکیل یک هیات بازبینی و استانداردهای نرم افزاری جدید برای سازمانهای دولتی شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.