تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

January 14, 2022
13:05 جمعه، 24ام دیماه 1400
کد خبر: 132309

اپل کاربران را مجبور به خروج از iOS 14 می‌کند

 
اپل دیگر به کاربران اجازه نمی‌دهد با به‌روزرسانی‌های امنیتی در iOS 14 بمانند.
 
 به نقل از 9to5mac، اپل در حال کار روی روش جدیدی برای ارائه به‌روزرسانی‌های امنیتی جایگزین به کاربران آیفون و آیپد است. این شرکت پیش از این اعلام کرده بود وصله‌های امنیتی iOS 14 را به کاربرانی که آمادگی ارتقا به iOS 15 را نداشتند ارائه می‌کند، اما به نظر می‌رسد حالا نظرش تغییر کرده است.
 
در حال حاضر، اپل دیگر به کاربران اجازه نمی‌دهد با به‌روز رسانی‌های امنیتی در iOS 14 بمانند. در عوض، به روش سنتی به‌روزرسانی بازگشته که در آن کاربران مجبور می‌شوند آخرین نسخه سیستم عامل (که iOS 15 است) را نصب کنند تا پیشرفت های امنیتی را دریافت کنند.
 
این تغییر پس از انتشار iOS 15.2 در دسامبر ۲۰۲۱ اعمال شد. به عنوان مثال، اپل در تاریخ ۲۶ اکتبر ۲۰۲۱، آپدیت iOS 14.8.1 را برای دستگاه‌هایی که iOS 15 را اجرا نمی‌کردند منتشر کرد، اما اکنون این به‌روزرسانی موجود نیست و دستگاه‌های دارای iOS 14.8 یا نسخه‌های قبلی، دیگر نمی‌توانند به iOS 14.8.1 آپدیت شوند. در عوض، منوی Software Update فقط آپدیت iOS 15.2.1 را نشان می‌دهد.
 
پیش از این، iOS 15 به عنوان یک آپدیت اختیاری در نظر گرفته می‌شد و کاربران می‌توانستند فقط وصله‌های امنیتی iOS 14 را نصب کنند. اگرچه ممکن است این موضوع یک اشکال باشد که ایجاد شده، اما بعید به نظر می‌رسد که از سوی اپل اختیاری نباشد، زیرا این شرکت از ماه اکتبر هیچ وصله امنیتی دیگری را برای iOS 14 منتشر نکرده است.
 
اگرچه این شرکت چیزی را تایید یا رد نکرده است، اما ممکن است تصمیم خود را در مورد به‌روزرسانی‌های جایگزین برای کاربرانی که نمی‌خواهند به آخرین نسخه iOS ارتقا دهند، تجدید نظر کند. اما در حال حاضر، اگر می‌خواهید آخرین به‌روزرسانی‌های امنیتی را در آیفون یا آیپد خود داشته باشید، باید iOS 15 را نصب کنید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.