اپلیکیشن

تلفن همراه

رسانه‌های اجتماعی

January 15, 2022
11:01 شنبه، 25ام دیماه 1400
کد خبر: 132314

شکایت ۳.۲ میلیارد دلاری انگلیس از فیس‌بوک

 
فیس‌بوک با شکایتی ۳.۲ میلیارد دلاری در انگلیس مواجه شده و علت این مساله سوءاستفاده شبکه اجتماعی مذکور از جایگاه برتر خود در بازار دیجیتال برای کنار زدن رقبا است.
 
 به نقل از رویترز، بر اساس شکایت یادشده فیس‌بوک از تسلط خود بر بازار فناوری دیجیتال برای کنار زدن رقبا و نیز سوءاستفاده از اطلاعات خصوصی حدود ۴۴ میلیون کاربر سوءاستفاده کرده است. این شرکت قبلاً با شکایت مشابهی در خاک آمریکا نیز مواجه شده است.
 
لیزا لودال گورمسن، مشاور ارشد سازمان نظارت بر رفتار مالی بریتانیا و یکی از متخصصان حقوق رقابت می‌گوید این پرونده را به نمایندگی از افرادی در بریتانیا مطرح کرده که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ از فیس‌بوک استفاده کرده‌اند و حقوقشان نقض شده است.
 
بر اساس شکایت یادشده فیس‌بوک با تحمیل شرایط کاربری ناعادلانه به کاربران خود میلیاردها پوند درآمد به جیب زده و موفق شده اطلاعات خصوصی کاربران را از طریق امکانات این شبکه اجتماعی گردآوری کند.
 
فیس‌بوک در واکنش، گفته مردم از خدمات آن بدان علت استفاده می‌کنند که این شرکت به آنها ارزش ارائه می‌کند و کاربران می‌توانند کنترل معناداری به اطلاعاتی که در پلتفرم فیس‌بوک به اشتراک می‌گذارند، داشته باشند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.