تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 17, 2022
11:16 دوشنبه، 27ام دیماه 1400
کد خبر: 132383

رئیس جمهور چین خواهان بهبود قوانین اقتصاد دیجیتال شد

 
رئیس جمهور چین در مقاله ای خواهان بهبود قوانین اقتصاد دیجیتال و تمرکز روی حوزه های کلیدی از جمله مدارهای یکپارچه، نمایشگرها، تجهیزات مخابراتی و سخت افزار هوشمند شده است.
 
به نقل از رویترز، شی جین پینگ رییس جمهور چین خواهان بهبود قوانین و نظارت بر اقتصاد دیجیتال است تا سهم آن در رشد کشور را بیشتر کند.
 
جین پینگ در مقاله ای در نشریه حزب کمونیست چین خواهان تمرکز روی حوزه های کلیدی از جمله مدارهای یکپارچه، نمایشگرها، تجهیزات مخابراتی و سخت افزار هوشمند شده است.
 
در بخشی از این مقاله آمده است: چین باید کسب و کارهایی با قدرت رقابت بین المللی و شرکت های برتر زیست محیطی با کنترل بر زنجیره های صنعتی را توسعه دهد. ما باید بدانیم که در مقایسه با شرکت های بزرگ و قدرتمند در اقتصاد دیجیتال جهانی، چین به اندازه کافی قدرتمند نیست. هرچند اقتصاد دیجیتال ما سرعت زیادی دارد اما برتر نیست.
 
همچنین شی خواستار وضع قوانین و فرایندهای استانداردسازی است تا شکاف های موجود در قانون را از بین ببرد و همچنین از انحصار و گسترش بی حد و حصر سرمایه در دومین اقتصاد بزرگ جهان جلوگیری کند.
 
رئیس جمهور چین در بخش دیگری از مقاله نوشته است: در مسیر توسعه سریع، اقتصاد دیجیتال چین شاهد روندهای ناسالم و بی قانونی است که نه تنها بر توسعه سالم اقتصاد دیجیتال تاثیر می گذارند، بلکه قوانین را نقض می کنند و تهدیدی برای اقتصاد ملی و امنیت مالی به حساب می آیند.
 
مقاله جین پینگ در حالی منتشر شده که کابینه دولت چهارشنبه هفته گذشته طرحی برای توسعه اقتصاد دیجیتال چین با هدف افزایش سهم آن از تولید ناخالص داخلی کشور با پیشبرد فناوری هایی مانند ۶G و مراکز داده های کلان است.
 
در این طرح همچنین به چالش هایی از جمله فقدان نوآوری در حوز های کلیدی و نظارت ضعیف پرداخته شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.