تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

January 18, 2022
12:01 سه شنبه، 28ام دیماه 1400
کد خبر: 132419

هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا قیمتی بالغ بر 2000 دلار خواهد داشت

 
بلومبرگ در گزارشی تازه مدعی شده که اپل قیمتی بالغ بر 2000 دلار را برای هدست واقعیت ترکیبی خود در نظر گرفته است. این قیمت احتمالا به خاطر قطعات پیشرفته و هزینه بالای توسعه تا این حد افزایش یافته است.
 
«مارک گرمن» خبرنگار بلومبرگ می‌گوید در گفتگوهای داخلی اپل شنیده شده که هدست واقعیت ترکیبی آن‌ها ممکن است با قیمتی بالای 2000 دلار به بازار بیاید. اگرچه کوپرتینویی‌ها معمولا سخت‌افزارهای خود را با قیمت بالایی می‌فروشند، ولی این مورد خاص ظاهرا به خاطر برخی از قطعات پیشرفته خود تا این حد گران خواهد شد.
 
گرمن در یادداشت جدیدش دوباره به برخی از قابلیت‌های احتمالی این هدست واقعیت ترکیبی اشاره می‌کند. از جمله این قابلیت‌ها می‌توانیم به برخورداری از دو پردازنده با قدرتی در حد تراشه M1 پرو، استفاده از پنل نمایش 8K، پشتیبانی از لنزهای طبی و فناوری صوتی پیشرفته اشاره کنیم.
 
قیمت هدست واقعیت ترکیبی اپل با احتساب مدت زمان توسعه تعیین می‌شود
از آن‌جایی که اپل حدود 7 سال مشغول توسعه این دستگاه بوده، طبیعی است که قیمت بالایی را برای آن در نظر گرفته باشد. تراشه هدست واقعیت ترکیبی این شرکت به اندازه M1 پرو قدرت خواهد داشت تا بتواند نیازهای گرافیکی محصول را برطرف کند. گرمن باور دارد که کوپرتینویی‌ها این هدست را با تمرکز بر گیمینگ می‌سازند. البته این کمپانی با شرکت‌های تولیدکننده فیلم و سریال هم همکاری خواهد کرد تا محتواهای آن‌ها را با تجربه واقعیت مجازی همگام کند.
 
در گزارش بلومبرگ از ارتباطات هم به عنوان یکی از ویژگی‌های کلیدی هدست واقعیت ترکیبی اپل نام برده شده است. انتظار داریم که انیموجی‌ها و تجربه‌ای شبیه فیس‌تایم در دنیای واقعیت مجازی را با این دستگاه ببینیم. گرمن مدعی است که هدست کوپرتینویی‌ها اپل ویژن یا Apple Vision نامیده می‌شود، اما اسامی دیگری مثل Apple Sight، اپل لنز و اپل گاگلز هم تحت نظر قرار گرفته است.
 
بلومبرگ پیش‌تر در گزارشی مدعی شده بود که هدست واقعیت ترکیبی اپل به خاطر رویارویی با مشکلاتی در پروسه ساخت، در سال 2022 معرفی نمی‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.