تبلت

تلفن همراه

January 18, 2022
16:49 سه شنبه، 28ام دیماه 1400
کد خبر: 132444

ال جی احتمالا از همین هفته شروع به تولید پنل OLED برای آیپد می‌کند

 
آیپد ایر با نمایشگر OLED شاید زودتر از انتظار وارد بازار شود، زیرا اکنون در گزارش جدیدی ادعا شده که تولید پنل OLED این تبلت اپل از چهارشنبه همین هفته از سوی ال جی آغاز می‌شود.
 
ال جی و تولید پنل OLED برای آیپد
نشریه ETNews در جدیدترین گزارش خود، درباره برنامه‌های ال‌جی برای توسعه کارخانه OLED خود در شهر پاجو توضیح می‌دهد و در بخشی از این گزارش به آیپد اپل نیز اشاره شده است. نشریه کره‌ای پیش‌بینی می‌کند که تولید نمایشگر OLED مورد استفاده در آیپد از روز چهارشنبه آغاز خواهد شد و البته جزئیات بیشتری درباره آن ارائه نشده است.
 
کارخانه پاجو ال‌جی روی ساخت پنل‌های OLED در اندازه کوچک و متوسط متمرکز است که برای تولید گوشی‌های موبایل و تبلت‌ها مانند آیفون و آیپد استفاده می‌شود. همچنین ال‌جی دیسپلی با سرمایه‌گذاری حدود 2.8 میلیارد دلاری خود قصد دارد تا سال 2024 برای تولید پنل‌های OLED خود، تجهیزات اصلی را تا دو برابر افزایش دهد تا بتواند میزان تقاضای اپل را تامین کند.
 
در همین حال از ال‌جی در کنار سامسونگ به عنوان یکی از دو تامین کننده اصلی نمایشگر LPTO OLED یاد می‌شود که قرار است آیفون 14 پرو و پرو مکس از آن‌ها بهره ببرند. همچنین طبق گزارش‌های قبلی، ال‌جی ظاهرا در حال تولید سه نمایشگر جدید 24، 27 و 32 اینچی برای اپل است که گفته می‌شود دو گزینه اول برای آی‌مک و نسخه 32 اینچی به عنوان جانشینی برای Pro Display XDR روانه بازار خواهد شد.
 
از طرفی دیگر هفته گذشته نیز اعلام شده بود که اپل احتمالا در 2024 از یک آیپد مجهز به نمایشگر OLED رونمایی خواهد کرد که البته اپل برای تامین پنل OLED این دستگاه قصد دارد با سامسونگ همکاری کند. البته کوپرتینویی‌ها برای اینکه چنین پروژه‌ای برای کره‌ای‌ها صرفه اقتصادی داشته باشد، باید تعداد بالایی از این پنل‌ها را سفارش دهند و سامسونگ نیز ادعا کرده با دستیابی به تجهیزات جدید، می‌تواند هزینه تولید را کاهش دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.