اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

January 19, 2022
15:06 چهارشنبه، 29ام دیماه 1400
کد خبر: 132479

اینترنت رایگان همراه اول تمام شد؟

 
براساس ادعای تعدادی از مشترکان همراه اول، این اپراتور تلفن همراه اینترنت رایگان دوشنبه سوری خود را به مکالمه‌های رایگان ۱۰ دقیقه‌ای تبدیل است.
 
به گزارش تجارت‌نیوز، براساس ادعای برخی از کاربران به نظر می‌رسد حجم بسته‌های اینترنت رایگان همراه اول در طرح دوشنبه سوری کاهش یافته است و به تعدادی از مشترکان تنها ۱۰ دقیقه مکالمه رایگان تعلق می‌گیرد.
 
در طرح‌های دوشنبه سوری که دوشنبه‌های آخر هر ماه برگزار می‌شود، همراه اول به مشترکان خود، بین نیم تا ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان هدیه می‌دهد. اما کاربران از حذف این طرح می‌گویند.
 
«اینترنت تبدیل شده به بسته مکالمه!»
برخی از کاربران به این اتفاق در شبکه اجتماعی توئیتر واکنش نشان داده‌اند: «قبلا همراه اول دوشنبه های اخر ماه یه اینترنت میداد به مشتری هاش اونم برداشته!»
 
«همراه اول چه زرنگ شده، بسته اینترنت دوشنبه‌سوری رو از دو گیگ کرده ۵۰۰ مگ! بعضیاش هم از بسته اینترنت تبدیل شده به بسته مکالمه!»
 
«تنها نکته‌ی مثبت درباره ی همراه اول همین دوشنبه سوری بود که اونم از دست رفت.»
 
«آقای همراه اول، من ده دقیقه مکالمه رایگان خواستم ازت واسه دوشنبه سوری؟ یا ده ‌گیگ اینترنت بده یا قطعش کن این اعانه رو.»
 
 
مکالمه رایگان به بسته‌های اینترنت اضافه شده است
روابط عمومی همراه اول در این باره به تجارت‌نیوز می‌گوید: حجم بسته‌های دوشنبه سوری همراه اول برای هر فرد به صورت اتفاقی انتخاب می‌شود، ممکن است به برخی ۵۰۰ مگابایت و به برخی ۱۰۰ گیگابایت تعلق بگیرد.
 
روابط عمومی همراه اول درباره مکالمه‌های رایگان گفت: این مکالمه‌ها به طرح‌های دوشنبه سوری اضافه شده است و این به معنای حذف اینترنت رایگان نیست. در نهایت بسته‌های مذکور، بصورت تصادفی، توسط سیستم به مشترکان اختصاص می‌یابد.
 
مهلت استفاده از اینترنت رایگان همراه اول چقدر است؟
مهلت استفاده از بسته‌های دوشنبه سوری تقریبا یک روزه است. البته زمان استفاده از این بسته‌ها معمولا از ساعت پنج صبح تا ۱۷ عصر همان روز است.
 
همچنین، زمان فعال شدن و استفاده از بسته در پیامک تاییدیه به کاربر اطلاع داده می‌شود. برای برخی کاربران سه‌شنبه، برای برخی چهارشنبه و حتی پنج‌شنبه است.
 
در چند وقت اخیر نیز مشترکان این اپراتور از کاهش سرعت ابنترنت بین‌المللی شبانه این اپراتور گلایه کردند که در گزارش« اینترنت شبانه همراه اول محدود شده است؟» جزیئات بیشتری بخوانید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.