اپلیکیشن

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

January 21, 2022
12:46 جمعه، 1ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132511

مخترع پلی استیشن: متاورس «بی فایده» است

 
«کن کوتاراگی» مخترع پلی استیشن در مصاحبه جدید خود با بلومبرگ درباره متاورس و هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده صحبت کرد و به نظر می‌رسد چندان تحت تاثیر این فناوری قرار نگرفته است.
 
مدیر سابق سونی که گاهی از او به عنوان «پدر پلی استیشن» نیز یاد می‌شود، در مصاحبه خود با بلومبرگ اعلام کرد که به عقیده او ارزش زیادی در متاورس وجود ندارد. کوتاراگی در این مصاحبه گفت:
 
حضور در دنیای واقعی بسیار مهم است، اما متاورس به حضور شبه-واقعی در دنیای مجازی مربوط می‌شود و نمی‌توانم اهمیت این موضوع را درک کنم. آیا شما ترجیح می‌دهید تا به جای خود واقعیتان یک آواتار شسته و رفته باشید؟ [این فناوری] اساسا هیچ تفاوتی با سایت‌های گفتگو ناشناس ندارد.
 
متاورس اصطلاحی است که از داستان‌های علمی-تخیلی گرفته شده و به نسخه آینده اینترنت اشاره دارد که کاربران برای دسترسی به آن باید به فناوری‌هایی مانند هدست واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده متوسل شوند.
 
نظر مدیر سابق پلی استیشن درباره هدست‌های واقعیت مجازی
کوتاراگی در ادامه توضیح می‌دهد که به عقیده او هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مرتبط با فناوری متاورس نیز چندان مورد پسند نیستند. معمار اصلی پلی استیشن در این رابطه عنوان می‌کند: «هدست‌ها شما را از دنیای واقعی جدا می‌کند و نمی‌توان با آن موافق باشیم.» او همچنین اضافه کرد: «هدست‌ها به معنای واقعی آزاردهنده هستند.»
 
او در حالی نظرات خود را بیان کرد که، فیسبوک با ری‌برند بزرگ خود و تغییر نام به «متا» مسیر خود را به سمت فناوری‌های متاورس تغییر داده است. در همین حال، مایکروسافت، شرکت سازنده ایکس باکس و رقیب اصلی سونی در صنعت بازی، این هفته با خرید شرکت اکتیویژن توضیح داد که بر ساخت پلتفرم‌های متاورس تمرکز خواهد کرد.
 
از طرفی دیگر کوتاراگی تنها نام شناخته شده صنعت فناوری محسوب نمی‌شود که تردیدهای خود را نسبت به متاورس اعلام کرده. «ایلان ماسک» ثروتمندترین فرد جهان نیز اخیرا به نوعی اعلام کرده بود که هیچ علاقه‌ای به متاورس و Web3 ندارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.