تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 25, 2022
11:06 سه شنبه، 5ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132636

قم برای پیاده‌سازی سامانه مدیریت زمین آماده است

 
مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات قم گفت: با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای ذی ربط، قم آمادگی لازم برای پیاده‌سازی و بهره‌برداری از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین را دارد.
 
به گزارش  روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، جواد غلام پور در نخستین جلسه پیاده‌سازی طرح سامانه مدیریت زمین ضمن بیان اینکه با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای ذی ربط، استان آمادگی لازم برای پیاده سازی و بهره‌برداری از سامانه پنجره واحد مدیریت زمین را دارد اظهار داشت: به تازگی و در راستای توسعه خدمات الکترونیکی، امکان احراز هویت غیرحضوری متقاضیان حقوقی در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین فراهم شد و امکان برقراری ارتباط برخط سامانه و تبادل خدمات با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ایجاد شده است.
 
وی ادامه داد:  بنابراین پس از استقرار و بهره‌برداری از سامانه تمام متقاضیان حقوقی دریافت خدمت از سامانه، اعم از شرکت‌ها، موسسه‌ها، سرمایه‌گذاران و نیز وکلا می‌توانند بدون مراجعه حضوری به سازمان‌های ارائه دهنده مجوزهای حوزه زمین و از طریق پنجره واحد مدیریت زمین به نشانی iraneland.ir احراز هویت الکترونیکی شوند.
 
غلام پور گفت: پیاده‌سازی و ایجاد این سامانه به عنوان یکی از ۲۳ طرح اولویت‌دار دولت الکترونیک، به سازمان فناوری اطلاعات ایران محول شد و عملیاتی شدن کامل این سامانه منوط به همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای ذی ربط است.
 
گزارش حاکیست: حجت‌الاسلام عالمی نماینده معاون اجتماعی و پیش‌گیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز گفت: با عنایت به تاثیر این سامانه در کاهش تخلف‌های زمین، نیاز به حمایت همه جانبه برای اجرایی شدن این طرح است و دستگاه‌های ذی ربط همکاری کامل را به عمل آورند.
 
همچنین مطابق این گزارش در ادامه جلسه، فرحزاد، مجری طرح سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، ضمن بیان اینکه اکنون زیرساخت و پلتفرم این سامانه به طور کامل اجرایی شده است گفت: این سامانه دارای سه امکان مهم از جمله پایش اراضی کشور با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای، مدیریت درخواست مجوز متقاضیان خدمات حوزه زمین و مدیریت استعلام‌های بین دستگاهی را دارد و مانع هرگونه تصرف غیرقانونی و دست‌درازی به اراضی می شود.
 
او در ادامه توضیحات کامل در خصوص نحوه استفاده هر دستگاه، سطوح دسترسی و نحوه تعامل دستگاه‌ها در این سامانه را بیان کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.