تلفن همراه

گوشی

January 25, 2022
16:12 سه شنبه، 5ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132662

واردات ۲.۹ میلیارد دلاری گوشی /۲۸ درصد سهم بالای ۶۰۰ دلار

 
اعلام گمرک ایران از افزایش واردات گوشی تلفن همراه تا مرز سه میلیارد دلار حکایت دارد که ۸۱۰ میلیون دلار آن یعنی حدود ۲۸ درصد به گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار اختصاص دارد.
 
فرود عسگری-سرپرست معاونت فنی گمرک ایران-گزارشی در رابطه با آخرین وضعیت واردات گوشی در سال جاری را به ایسنا اعلام کرد.
 
افزایش ۱۱۷ درصدی واردات گوشی
 
طبق اعلام وی، در ۹ ماهه امسال ۱۳ میلیون و ۶۱ هزار و ۸۲۲ دستگاه به ارزش دو میلیارد و ۹۴۲ هزار و ۴۲۰ دستگاه گوشی وارد ایران شده است که از نظر تعداد ۴۲.۵ درصد و  ارزش ۱۱۷ درصد نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
 
واردات ۸۱۰ میلیون دلاری بالای ۶۰۰ دلار
 
عسگری یاد آور شد: از حجم گوشی وارداتی در ۹ ماهه امسال ۶۷۰ هزار و ۳۵۷ دستگاه مربوط به گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار  به ارزش ۸۱۰ میلیون و ۹۳۳ هزار دلار است و گوشی‌های زیر ۶۰۰ دلار نیز از واردات انجام شده، حدود ۱۲ میلیون و ۳۹۱ هزار و ۴۶۷ دستگاه به ارزش بیش از ۲.۱ میلیارد دلار سهم داشته‌اند.
 
درآمد ۲.۴ میلیارد تومانی از عوارض در یک ماه
 
سرپرست معاونت فنی گمرک ایران در رابطه با درآمد دولت از محل عوارض واردات گوشی در سال جاری نیز با اشاره به این که حقوق ورودی گوشی بالای ۶۰۰ دلار بر اساس قانون بودجه امسال ۱۲ درصد و گوشی‌های زیر ۶۰۰ دلار ۶ درصد است گفت که در دی ماه ۲.۴ میلیارد تومان از  محل عوارض واردات گوشی درآمد برای دولت ثبت شده است.
 
در همین رابطه باید یادآور شد که واردات گوشی موبایل از اقلام صدرنشین واردات ایران است و در مورد محدودیت و یا گران شدن واردات گوشی‌های لوکس بارها بحث‌هایی وجود داشته اما حواشی ناشی از آن از جمله تاثیر منفی بر بازار موجب شد مثلا مصوبه ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو در سال گذشته اجرایی نشود و یا خبرهای اخیر در مورد ممنوعیت واردات گوشی های بالای ۶۰۰ دلار در سال آینده تائید  نشد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.