تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

January 27, 2022
12:12 پنجشنبه، 7ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132712

اپل یک قدم دیگر به افزودن سنسور اندازه‌گیری فشار خون به اپل واچ نزدیک‌تر شد

 
سنسور اندازه‌گیری فشار خون یکی از قابلیت‌های مورد انتظار اپل واچ در سال‌های گذشته بوده و حالا به نظر می‌رسد با موفقیت Rockley Photonics در آزمایش‌های این فناوری، کوپرتینویی‌ها یک قدم به استفاده از این ویژگی در ساعت هوشمند محبوب‌شان نزدیکتر شده‌اند.
 
شرکت تولیدکننده حسگر Rockley Photonics که اپل برای سنسورهای ساعت هوشمند خود با آن همکاری می‌کند، اخیرا اعلام کرده که در آزمایش‌های اولیه خود با حسگر مبتنی بر فوتونیک موفق به اندازه‌گیری فشار خون در مچ دست شده است.
 
دکتر «هومن عابدی اصل»، معاون ارشد مهندسی محصول ایرانی شرکت Rockley Photonics در بیانیه‌ای گفت:
 
پس از موفقیت اخیر مطالعات مربوط به دمای مرکزی بدن، نتایج مطالعه آزمایشی فشار خون ما با استفاده از ابزار مچ بند بسیار دلگرم‌کننده است. این نتایج مثبت، نشان‌دهنده گام بزرگی در تایید اعتبار راهکار حسگر ما و توانایی آن برای ارائه عملکرد قدرتمند در دستگاه‌های پوشیدنی قابل تولید است.
 
آزمایشات مربوط به اندازه‌گیری فشار خون این شرکت با استفاده از رویکرد مبتنی بر لیزر و الگوریتم‌های پیشرفته انجام شد و در آن سیگنال‌های تولید شده توسط حسگرهای شرکت با سیگنال‌های تولید شده توسط ماژول PPG همان فناوری که در اکثر ابزارهای پوشیدنی موجود در بازار استفاده می‌شود، مقایسه شد. در نتیجه این آزمایش مشخص شد که سیگنال‌های مربوط به سنسور Rockley ارتباط بیشتری با اعداد و ارقام کنترل فشار خون داشته است.
 
مزیت سنسور اندازه گیری فشار خون اپل
هم اکنون ساعت‌های هوشمند دیگری مانند گلکسی واچ 3 سامسونگ می‌توانند فشار خون را با استفاده از سنسور نوری PPG اندازه‌گیری کنند اما در این روش همچنان به استفاده از بازوبند مخصوص اندازه‌گیری فشار خون نیاز است. سنسور فشار خون اپل واچ از این نظر اهمیت دارد که در آن دیگری نیازی به استفاده از دستگاه اندازه‌گیری فشار خون وجود ندارد.
 
در حال حاضر ساعت‌های اپل می‌توانند ضربان قلب کاربران را بررسی کنند، اما وجود سنسور اندازه گیری فشار خون می‌تواند تا حد زیادی باعث پیشرفت قابلیت‌های سنجش سلامتی آن شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.