سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 27, 2022
12:59 پنجشنبه، 7ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132717

مدیاتک از چیپ Kompanio 1380 برای کروم بوک‌های پرچمدار رونمایی کرد

 
شرکت تایوانی مدیاتک که بیشتر به دلیل تولید تراشه‌های میان رده و مقرون به صرفه شناخته می‌شود، اکنون برای رقابت با کوالکام، از تراشه جدیدی تحت عنوان «کمپانیو 1380» (Kompanio 1380) برای کروم‌بوک‌های پرچمدار رونمایی کرده است.
 
کمپانیو 1380، تراشه جدید مدیاتک برای کروم‌بوک‌های پرچمدار
مدیاتک در گذشته نیز تراشه‌هایی برای کروم بوک عرضه کرده است، اما بیشتر تولیدات این شرکت به محصولات رده پایین و ارزان قیمت محدوده می‌شود. با این وجود، تراشه جدید این شرکت که کمپانیو 1380 نام دارد، بازار کروم بوک‌های پرچمداران را هدف قرار داده است.
 
تولیدکننده تراشه مستقر در تایوان ادعا دارد که چیپست جدید آن‌ها عملکرد فوق‌العاده و مصرف انرژی پایینی را به کاربران کروم بوک ارائه می‌کند. کمپانیو 1380 از پردازنده هشت هسته‌ای با چهار هسته Arm Cortex-A78 با کارایی بالا بهره می‌برد که نرخ فرکانس آن برای بهبود عملکرد کلی تا 3 گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند.
 
همچنین این چیپست پردازشگر گرافیکی پنج هسته‌ای Arm Mali-G57 را شامل می‌شود که عناصر بصری را با سرعت و با وضوح خوبی نشان می‌دهد و حافظه LPDDR4X چهار کانال آن با فرکانس 2133 مگاهرتز، پهنای باند داده زیادی را تضمین می‌کند. علاوه بر این، مدیاتک با استفاده از پردازنده هوش مصنوعی چند هسته‌ای در چیپ خود، توانایی آن در پردازش‌های مربوط به عکاسی و صوت را افزایش داده است.
 
کمپانیو 1380 همچنین قابلیت پشتیبانی از دو نمایشگر 60 هرتزی 4K یا یک نمایشگر 40 هرتزی 4K به همراه دو نمایشگر 30 هرتزی 4K را دارد و با وجود رمزگشایی سخت افزاری A1 آن کاربران می‌توانند محتوا ویدیویی خود را با وضوح 4K پخش کنند.
 
ایسر کروم بوک Spin 513 جدید اولین دستگاهی خواهد بود که از چیپست مدیاتک کمپانیو 1380 بهره می‌برد و فروش آن از اولین ژوئن آغاز خواهد شد. همچنین این شرکت تایید کرد که در آینده دستگاه‌های بیشتری با این پردازنده جدید وارد بازار خواهند شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.