تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 29, 2022
17:00 شنبه، 9ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132773

معاون سازمان فناوری اطلاعات: فرآیند تبادل اطلاعات در دستگاه‌های دولتی باید اصلاح شود

 
معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: فرآیند تبادل اطلاعات در دستگاه‌های دولتی باید اصلاح شود.
 
جواد موحد امروز در نشست خبری سازمان فناوری اطلاعات گفت: امنیت سامانه‌های دولت الکترونیکی در حیطه وظایف دستگاه‌های ارائه دهنده این خدمات است و دستگاه‌های متولی موظف هستند که حداقل‌های بحث امنیت را در سامانه‌های خود لحاظ کنند.
 
وی گفت: برخی اشکالاتی که در حوزه امنیت دستگاه‌های اجرایی دیده می‌شود مربوط به فرآیند تبادل اطلاعات است و به همین دلیل به نظر می‌رسد که لازمه حل مشکلات امنیتی در دستگاه‌های دولتی، اصلاح روش تبادل اطلاعات باشد.
 
موحد در خصوص تحقق دولت هوشمند نیز گفت: پس از گذشت یک دهه از توسعه دولت الکترونیکی، از این مرحله به سمت دولت هوشمند حرکت کرده ایم که یکی از ارکان آن تبادل سرویس و اطلاعات به صورت هوشمند است. از این رو ما در حال حاضر برای تحقق دولت هوشمند، با اصلاح و هوشمندسازی فرآیندها، خود را مهیا می‌کنیم.
 
معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات اضافه کرد: پنجره واحد خدمات دولت هوشمند در ۳ سطح خدمات را به مردم ارائه خواهد کرد و برای دریافت این خدمات نیز، اپلیکیشن دولت هوشمند و پلتفرم تحت وب آن، دیده شده است. هم اکنون ۵۸ خدمت در بستر پلتفرم دولت هوشمند پیاده سازی شده و هدف‌گذاری ما ارائه کلیه خدمات دولت روی این نسخه است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.