بازی

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 30, 2022
14:44 یکشنبه، 10ام بهمنماه 1400
کد خبر: 132803

اینتل: هر سال میلیون‌ها پردازنده‌ی گرافیکی Arc را به دست گیمرها می‌رسانیم

 
در خبری امیدوار‌کننده، راجا کدوری، معمار ارشد بخش گرافیک اینتل اعلام کرد که اینتل با سری پردازنده‌های گرافیکی Arc، قصد دارد بر بحران کمبود تراشه و پردازنده‌‌ی گرافیکی در جهان غلبه کند.
 
بنر ایرانی کارت
بازار پردازنده‌های گرافیکی کامپیوترها در‌ نتیجه‌ی بحران کمبود تراشه، مشکلات به وجود آمده در چرخه تأمین و هجوم ماینرها برای استفاده از این محصولات در استخراج ارزهای دیجیتال، در شرایط بدی قرار دارد.
 
این مشکلات گیمرها و صنعت گیمینگ را با دردسرهای بزرگی مواجه کردند: کارت‌های گرافیک در بازار کمیاب شدند و در صورت موجود بودن نیز با قیمت‌هایی نجومی به فروش می‌رسیدند.
 
درست در چنین شرایطی اینتل دست به کار شد و با معرفی سری پردازنده‌های گرافیکی Arc Alchemist برای رقابت با ای‌ام دی و انویدیا به صنعت گیمینگ وارد شد؛ این شرکت بارها تأکید کرده که اولین پردازنده‌های گرافیکی Arc در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۲ (زمستان ۱۴۰۰) به بازار عرضه می‌شوند.
 
با اینکه درحال‌حاضر به نظر می‌رسد بحران کمبود تراشه در ‌حال بهبود است و قیمت‌ها روندی نزولی در پیش گرفته‌اند، گیمر‌ها آنچنان امیدوار نیستند و گمان نمی‌کنند که این بهبود ادامه‌دار باشد. در همین راستا مجله‌ی PCGamer نامه‌ای سرگشاده به پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل ارسال کرد و از او خواست تا در این روزهای تاریک به گیمرها کمک کند:
 
پت عزیز،می‌توانم تو را پت صدا کنم؟ من این نامه‌ را با ناامیدی می‌نویسم. ما، جامعه گیمرهای کامپیوتری، با مشکلی جدی رو‌به‌رو هستیم و من فکر می‌کنم تو تنها کسی هستی که می‌توانی به واسطه‌ی موقعیتت به ما کمک کنی. برای مدت‌ها، سرنوشت گیمرهای کامپیوتری را انویدیا و ای‌ام‌دی رقم می‌زدند؛ ورود اینتل به بازار پردازنده‌های گرافیکی بارقه‌هایی از امید را در دل گیمرها ایجاد کرد؛ صادقانه می‌گویم، ما واقعاً به شما نیاز داریم.
 
حالا به نظر می‌رسد که گیمرها پاسخ درخوری از اینتل دریافت کرده‌اند؛‌ چراکه به گزارش wccfetch، راجا کدوری مدیر ارشد بخش گرافیکی اینتل، روز ۹ بهمن ۱۴۰۰ با تأیید مشکلاتی که گریبان‌گیر گیمرها است، اضافه کرد که این شرکت برای حل بحران موجود سخت تلاش می‌کند و قصد دارد راهی پیدا کند که هرساله میلیون‌ها کارت گرافیک و پردازنده‌ی گرافیکی به دست گیمرها برساند؛ این ادعا می‌تواند نشان‌دهنده‌ی شرایط مناسب تأمین پردازنده‌های گرافیکی Arc اینتل در مقایسه با دیگر تولیدکنندگان باشد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.